View Single Post
Du burde ta en sjekk hos legen og måle blodverdiene dine. Du hevder selv at du ikke sliter med det psykiske, men det fysiske, noe som igjen tilsier at noe er "forstyrret". I verste fall viser det seg at du er 100% frisk - noe som igjen tilsier at problemet er i hodet ditt, det være seg kjemisk eller psykisk. Uansett er det noe som krever tid, og for hver gang du "sprekker" tar du mange skritt tilbake i prosessen mot å igjen oppnå homoestasis.

I beste fall har livsstilen din på kokain ført til konkrete komplikasjoner, f.eks mineralmangel pga underernæring. Dette problemet vil i de fleste tilfeller være lett å adressere med tilskudd/medisiner.

Noe som og kan hjelpe er å få fokus vekk fra rutinene dine, og trening er som nevnt et veldig godt alternativ. Det kan være kjedelig å komme igang med, men vil gjøre underverker for deg om du først gjør det. Det kan jeg nesten garantere.

Energimangel er også vanlig å oppleve i alderen du er i, da kroppen fysiologisk sett ikke er "ment" å vare lenger enn 30-40 år. Aldringsprosessen har begynt, og nesten alle opplever det du beskriver (selvsagt i langt, langt mindre grad), hovedsakelig pga nesten fraværende produksjon av kjønnshormoner. Personlig ville jeg oppsøkt en såkalt "aging clinic", og vurdert TRT (testosterone replacement therapy). Det vil si at du erstatter endogene hormoner med eksogene, og på mange måter (inkludert mtp sexlyst og energi) "blir 20 igjen". Å ta stilling til dette har du selvsagt bedre grunnlag for å gjøre etter en blodprøve.

Jeg prøver ikke å vinkle dette fra kokainabstinenser til midtlivs"krise", men som du selv sier trenger du en alternativ energikilde. Slutte med kokain må du tross alt uansett.

Og så det selvsagte, ta deg en ferie.
Sist endret av Tøffetom; 28. oktober 2010 kl. 20:28.