View Single Post
Sitat av Sterain Vis innlegg
Ok, nå må noen spørre spørsmålet:
Er du gammel nok til å diskutere dette?
Vis hele sitatet...
23 år så ja. Enn du?

Sitat av Sterain Vis innlegg
Poeng nr 1.
Om Bibelen ikke er Gud sitt ord, så er Gud en inkorporeal, ikke-handlende, og usynlig Gud. Irrellevant
Vis hele sitatet...
Feil. Dessuten så finnes det mange tekster som omhandler Gud som ikke er med i Bibelen.

Sitat av Sterain Vis innlegg
Poeng nr 2.
Bibelen ER det eneste som prøver å bevise og/eller uttaler seg på vegne av Gud.
Alle argumenter blir motbevist, og grunnlaget for Gud blir da borte. Gud er da
Irrellevant
Vis hele sitatet...
Feil. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne med dette. Tar kortversjonen og sier at det finnes mange tekster som omhandler Gud. Majoriteten av disse er IKKE med i Bibelen.

Sitat av Sterain Vis innlegg
Poeng nr 3.
Vitenskap kan ikke motbevise en inkorporeal, usynlig, ikke-handlende Gud
Gud er da fortsatt Irrellevant
Vis hele sitatet...
Feil. Dette gjelder KUN hvis vitenskapen klarer å motbevise dette. Noe den ikke kan.

Sitat av Sterain Vis innlegg
Poeng nr 4. Gud er handlende, men Bibelen er ikke hans ord.
Hvor er da Gud og hva har Gud gjort som er relevant for menneskeheten, og som har grunnlag for at det bare er en Gud som kan ha gjort akkurat det?

Inntil bevis for Gud er klare, så er det de Kristne/Troende som har bevisbyrden på seg.
Vis hele sitatet...
Bibelen er de troendes ord. Det er ikke Guds ord. Den er skrevet av mennesker som erindrer hvordan det var. Jeg er ikke kristen, må bare nevne det.

Ingen vet hvor gud er. Det er heller ikke opp til kristne å bevise at Gud finnes. Hvis du betviler dette og ønsker å ytre dette så er bevisbyrden på deg. Igjen, dette er en helt umulig oppgave begge veier, men hvis du vil forsøke så go ahead.
Sist endret av MÎmTheKeeper; 25. august 2013 kl. 03:11.