View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg opplever egentlig ikke å bli konsekvent misforstått, mange menn som er offer for denne holdningen uttrykker både fortståelse og gjenkjennelse. Jeg opplever (dette er en subjektiv opplevelse) at enkelte menn nekter å akseptere begrepet fordi det brukes av feminster, og dermed må det nærmest pr def være en underliggende, mannefiendtlig agenda bak det. Altså, man må gjerne mene at slike holdninger ikke eksisterer eller ikke er problematiske, men jeg kan ikke skjønne at begrepet skal være vanskelig å forstå, hvis man prøver.
Vis hele sitatet...
Det jeg har sagt at er problematisk med det er hvor mye unødvendig støy det lager. At flere kommer til å bli tverr om man kombinerer giftighet og maskulinitet burde ikke overraske, og om man kan unngå det... Ser jeg det utelukkende som et gode, ettersom både feminister og andre egentlig har som mål å ta opp problemer som rammer menn. Mindre bråk, mer tid på å løse problemet.

Sitat av *pi Vis innlegg
Du er for å ha ord for enkeltbegreper, er du også for å ha ord som linker enkeltbegreper sammen for å vise større sammenhenger? Er det generelt nyttig? Igjen, hvis du mener det ikke eksisterer en sånn sammenheng, så forstår jeg at du ikke synes begrepet er nyttig.
Vis hele sitatet...
Man må gjerne vise til større sammenhenger og ha ord for det, men typisk blir disse en suppe av mening der man har gjort antagelser om at noe passer sammen. Det er ikke gitt og fort eser det utover, og ordet gir ikke lenger mening. Man ender fort opp med skyggefiender ala "krigen mot terror", der ingen står ansvarlig og kampen tar aldri slutt, man finner en ny ting vagt innenfor samme kategori. Når det kommer til problemer mener jeg man i størst mulig grad må lokalisere hva det er og løse det. Med eller uten gaffateip.

Sitat av *pi Vis innlegg
En liste alternativer
Vis hele sitatet...
Ingen av de treffer helt. Uttrykket er problematisk fordi det hindrer kommunikasjon mellom de som mener man har et fenomen og de som muligens forårsaker dette(og så klart benekter det). Man kan ikke nå ut til alle, men det kan gjøres på en slik måte at man i det minste ikke bruker masse tid på å diskutere uttrykket og hva det egentlig innebærer. Konseptet er som du sier, veldig enkelt.