View Single Post
Sitat av varmtarm Vis innlegg
Kanskje på tide å sette seg ned å undervise seg selv litt da hvis bunad, russ og sosial angst er det eneste du forbinder med norsk kultur. Ser poenget ditt hvis du snakker om Norge anno 2022, helt enig i at det er ikke mye å skryte av når det kommer til den gjennomsnittlige nordmann og mye av vår kultur. Kommer veldig an på hvor man bor i landet da. Oslo var en tragedie spør du meg. Bodde der i 2 år, koste meg jeg siden jeg liker det litt rugged. Men var noen hendelser i løpet av de to årene der som å bli forsøkt ranet for ei plate, forsøkt overfalt og noen andre mindre hendelser som å komme hjem til heisoppgangen å være omringet av en hel gjeng, hvor flere av de stod inntil veggen på hver side av den smale gangen jeg måtte og en stod å blokkerte heisen. Alle disse hendelsene skjedde ved anker studenboliger hvor jeg bodde ett av årene. Var mange mindre hendelser også men da var det mer bjeffing og annet bare taperslig opplegg de holdt på med nede ved Oslo S osv.. Alle hendelsene ble utelukkende gjort mot meg av våre kjære nye landsmenn, men det er vel helt tilfeldig.. eller?

Han som angrep meg, endte jeg opp med bevisstløs på bakken selv. Han som prøvde å rane sekken min løp jeg etter og dro etter tøyet og lagde en så jævla scene ut av det at han bare ga det tilbake fordi han fikk noia for vektere/politi som alltid er i området. Den gjengen i heisen Gikk jeg bare forbi med rak i ryggen og han som stod å blokkerte heisen endte opp med å flytte seg, ellers hadde jeg bare knuffet han vekk.

Ble plutselig veldig langt innlegg her, men poenget var vel egentlig at norge har en veeeeeeeldig lang og faen så fet kulturarv og historie generelt, men mye har blitt ødelagt/slettet. Mye under 2 verdenskrig men også hele vikingkulturen som ikke var en haug med hjernedøde barbarer som de skal ha det til. De var tvert i mot meget sofistikerte, hadde en æreskultur der man skulle være av "Hel Ved" for å bli ansett som en skikkelig mann, enorme handelsmenn, sjømenn osv osv. Masse god historie og kultur i Norge, vi trenger bare en nasjonal innsats for å bringe litt av det tilbake. Føler Norge/Nordmenn nå til dags lider av et eller annet mindreverdighets kompleks og sleiker ræva på amerikanere og deres kuktur noe helt latterlig. Jeg er usikker men føler mye av skaden skjedde etter 2.verdenskrig og hva vi har lært på skolen og mainstreamkultur osv osv siden den gang.
Vis hele sitatet...
Vikingene er vel det eneste, sammen med kanskje Sverige og Danmark som er noe enestående med Norge når det kommer til ordet "kultur".
Det er også den ene tingen vi bør føle mest skam ovenfor. Voldtekt, Massedrap, Smerte og Lidelse - Burde egentlig ikke være nødt til å si mer enn det.