Tråd: Nye naboer
View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei! Nå nylig flyttet de gamle leieboerne ut og nye kom inn.

Men, det er et forferdelig leven fra barna. Skriking og dunking om nettene etc.

Så er spørsmålet, er det forsvarlig at de kan bo som dem gjør? Jeg ser for meg at de heller burde bo på bakkeplan. Er dette noe jeg kan ta videre? Har jeg en sak? Og hvem skal jeg isåfall kontakte? Fint om noen kunne opplyst meg litt rundt dette!
Vis hele sitatet...
Se så få ord du kunne brukt til å forklare situasjonen din. Men du velger jo å drukne posten din i fordommer og om de får NAV støtte eller ikke. Du høres faenmeg bare ut som en "naver" som er redd for å miste din del av kaka fordi det faktisk finnes andre mennesker med med større utfordringer. Problemet er ikke at du nevnte utlendinger og bidrag i samme setning, men at du bruker så jævlig mye av posten din på å trykke de ned samtidig som du gjør det tydelig at det kun er basert på antagelser og fordommer.
Spørsmålet som man ikke får ut av hodet når man leser posten din er hvem faen tror han/hun at han/hun er.

Når det gjelder svar på at funksjonshemma folk står opp 3 kvarter før det er "lov" å bråke tror jeg du kan forvente å bli ledd i trynet enten det være seg politiet eller jurist. Jeg skjønner at bråket kan være et problem, men regner med at du ikke har prøvd å prate med de, siden det bare er utlendinger og du antar at de ikke forstår noe?

"Dumme spørsmål krever dumme svar" hvis du vil ha mindre kritikk for rasisme, prøv å høres mindre rasistisk ut. Da bruker kanskje folk tankekraften sin på å hjelpe deg.

Jeg er mer eller mindre overbevist om at du går på NAV selv, og siden det er relevant i denne saken må jeg spørre, stemmer dette?