View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Nizada Vis innlegg
Det er mange ting å bli redd for her i verden, men jeg kan garantere deg at verktøyene til fredelige folk ikke er en av dem. Gjengmedlemmer i Oslo er sikkert en helt annen sak.
Vis hele sitatet...
Men problemet er at du i by faktisk interagerer med mange personer, og det er vanskelig å vite kven som kan finne på å rane deg. Da er eit høvelig offer å forby kniv for alle, fordi det er såpass sjeldan det er behov for det mens en ferdast i by. Det er lov å ha det på jobb, og det er lov å ha det heime. Det dekker 99.9% av behovet eg har for kniv. Det er heller ingen som reagerer om du har en kniv i ryggsekken på veg til jobb.

Folk som vert tatt med kniv er stortsett i kategorien som enten er idioter og går med den dønn åpent, eller truer med den, eller er åpenbart pissefjerne.

Eg har budd i by i ti år. Eg har ikkje opplevd at politiet har gjort meir enn å snakke til meg.
Sitat av Nizada Vis innlegg
Kniv er et verktøy som kan brukes som et våpen, i likhet med hammer, skrujern, øks og raker
Vis hele sitatet...
Så kan du ta deg en god faen på at politiet vil stille kritiske spørsmål om dei tar deg på byn med hammer, skrujern, øks eller rake.

Det virker som du forsøker å konstruere ei historie her, istadenfor å faktisk lese svara. Eg har gjentatte ganger påpeikt rasjonelle grunner til å forby kniv. Så vidt eg har registrert er vel myoxo einaste som har komt med vektige argumenter imot mitt syn...

Så kva er poenget ditt? At du vil gå med kniv? Ok, koselig. Eg vil ikkje at tilfeldige folk rundt meg skal ha kniv. For min del er det uproblematisk å ikkje gå med kniv, så det er ei triviell vurdering for min del.