View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Nizada Vis innlegg
Er det ikke interesangt å legge merke til at Oslo som har lite kniver, strenge restriksjoner rundt kniver, og lite knivopplæring har mye mer knivstikkinger? Sammenlignet med oss bondeknøler som har kniver over alt, bærer de med oss over alt, og mye opplæring rundt kniver.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje restriksjonane som fører til knivstikking. Det er det faktum at byer jamt over har fleire på utsida av samfunnet som fører til meir vald - inkludert knivstikking. For samfunnet er det åpenbart interessant å ha færrast mulig kniver i omløp i valdelege miljø, ettersom det fort tar ting fra tre sting på legevakta til dødsfall - med tilhøyrande kostnader for samfunnet.

Sitat av Nizada Vis innlegg
Der kommer vi inn på ting jeg tror du vet bedre enn meg. Så langt jeg har hatt interesse der har begge to jobber innenfor politikk og jeg har betraktet de som mye det samme, men du har nok rett i at de forskjellige politiske instanser gjør forskjellige ting, og at jeg gjerne brukte feil ord.
Hvilken instans nøyaktig som gjør hva har jeg ikke helt satt meg inn i.
Vis hele sitatet...
Om du ikkje har gangsyn nok til å sjå skilnad på domstoler og politikere så bør du faktisk bruke eit par uker på å lese deg opp på samfunnsfag frå ungdomsskulen, før du diskuterer samfunn... Maktdelingsprinsippet er på mange måter sentralt i forståelsen av korleis samfunnet fungerer.
Sist endret av vidarlo; 26. november 2017 kl. 06:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.