View Single Post
Sitat av PurFaen Vis innlegg
Er glad i å lese avisen og ta meg en kaffekopp på morgenkvisten, men kjenner at det er en sak som går om og om igjen som irriterer meg.
Dette med å "hylle" fete mennesker som står frem og sier dem er stolte over kroppen sin.
Hvorfor skal dem fremstilles som forbilder?
Er ikke det like kynisk som å hylle undervektige damer på 40 kilo?
Vis hele sitatet...
Det irriterer meg også veldig!
Det er så mye fokus på folk som står fram og viser sin naturlige kropp som er perfekt akkurat som den er selv om man har BMI på 30. Sorry men jeg synes ikke det er noe fint, jeg. Kjøper heller ikke at det er så himla sunt. NOEN er trent og likevel tunge/store, de fleste er sånn fordi de ikke trener og spiser usunt.

Og nå er det liksom ikke engang lov å ha en tynn og trent kropp og være stolt over den. WTF?? Jeg jobber HARDT og disiplinert for min kropp, og så er det galt og umoralsk å være stolt over den, mens en pizzaspisende sofagris blir lovpriset??

MIN mening er at tynne og pene (men fortsatt sunne) kropper er de som bør hylles. Det er åpebart mange forskjellige meninger av hva som er pent, men det er vel FÅ som ærlig talt mener at overvekt er pent. Jeg er selv strengt tatt undervektig BMI-messig, men presterer i sport, har supre blodverdier hver gang jeg tar en sjekk hos legen, og ser, om jeg skal si det selv, pretty damn good ut. Men det er det ikke lov til å hylle / være stolt av / fornøyd med / snakke om. Hmf.