Tråd: Gazastripen
View Single Post
Sitat av Unsub Vis innlegg
Det som er interessant er at du hevder Palestinerne er uvillige til å inngå kompromiss en dristig påstand når du virker ukjent med fredsforhandlingene som har funnet sted og papirene som detaljerer disse.
Vis hele sitatet...
Det er en dristig påstand. Heldigvis har jeg ikke kommet med den.

Sitat av Unsub Vis innlegg
Du må gjerne utdype hvordan du mener å skumlese to avsnitt før du finner noe du hevder invaliderer alle Palestina Papirene teller som kildekritikk.
Vis hele sitatet...
Igjen, jeg har ikke hevdet at uttalelsene invaliderer alle Palestine Papers, vi diskuterte et konkret fredsforslag fra Palestinsk side, som to sjefsforhandlere fra Palestinsk side nekter for.

Sitat av Unsub Vis innlegg
Det er også meget åpenbart at din "søken etter informasjon" ikke er annet enn et forsøk på astroturfing.
Vis hele sitatet...
Sitat av Wikipedia
Astroturfing is the practice of masking the sponsors of a message or organization (e.g. political, advertising, religious or public relations) to make it appear as though it originates from and is supported by grassroots participant(s).
Vis hele sitatet...
Wow. Utdyp gjerne dette. Hvem mener du jeg jobber for?

Sitat av Olsen_nr1 Vis innlegg
Enkelte synes det er opp til palestinerne å komme med et tilbud om fred til sine overgripere og torturister.
Vis hele sitatet...
Jeg synes alle parter har et ansvar overfor sivilbefolkningen.

Sitat av Olsen_nr1 Vis innlegg
Men Hamas har ikke bare gjentatte ganger kommet med tilbud om å anerkjenne staten Israel, de har også lagt konkrete og sofistikerte forslag til fredsløsning på bordet, det siste for få dager siden.

The deafening silence around the Hamas proposal for a 10-year truce
Vis hele sitatet...
Dette ser ut som en lovende start, så følger man lenkene videre til artikkelen i Jerusalem Post (to klikk fra din lenke) og finner:

Hamas's armed wing, the Kassam Brigades, rejected the reported text of the truce deal, saying: "Our battle with the enemy continues and will increase in ferocity and intensity."
Vis hele sitatet...
Sitat av Olsen_nr1 Vis innlegg
Derfor er dette kanskje den minst komplekse "konflikten" i dagens verden. For de som ikke mener at jøder er overmennesker og et "utvalgt folk" med rett til å fordrive andre, er det enkelt å ta stilling. Her taler dokumenterte fakta for seg selv, og løsninger har ligget på bordet i årtier.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig nødvendig å presisere at jeg IKKE mener at jødene er overmennesker og har rett til å ta seg til rette? Jeg skjønner at det er behagelig å samle flest mulig i størst mulig grupper, men jeg er desverre hverken sionist, jøde, israelitt eller har sterke sympatier for, eller tilknytning til, disse.

Hvilken løsning er det du refererer til? At alle jøder flytter til USA og oppgir staten Israel?