Tråd: Gazastripen
View Single Post
Sitat av 0x6D Vis innlegg
Er det mengden dokumentasjon du mener gir tyngde? Har du lest noe av dette selv, all den tid du ikke kan vise til de viktige delene, og virker usikker på om det er 1600 dokumenter eller sider? Jeg fant, på Wikipedia, referanser til uttalelser fra to Palestinske sjefsforhandlere som jeg mener undergraver fredsinitiativet. Hvordan mener du disse forhandlerne skulle kunne overholde noe som helst om forslaget ble godtatt, om de ikke kan stå for det når det bare er et forslag? Jeg mener jeg stiller spørsmål ved det du presenterer som absolutt sannhet.
Vis hele sitatet...
Det som er interessant er at du hevder Palestinerne er uvillige til å inngå kompromiss en dristig påstand når du virker ukjent med fredsforhandlingene som har funnet sted og papirene som detaljerer disse.

I stedet for da å gjøre deg kjent med disse papirene har du googlet etter en unnskyldning til å ignorere dem. Forklaringen med at det er for mye å sette seg inn i bærer heller ikke vann da Al Jazeera har en detaljert indeks.

Sitat av 0x6D Vis innlegg
Det første jeg gjør, i allefall før jeg skal bruke vesentlig med tid, er å utvise kildekritikk, og stille de mest åpenbare spørsmålene. Om du mener jeg har gjort feil i min vurdering, påpek gjerne dette med mer enn "du tar feil."
Vis hele sitatet...
Du må gjerne utdype hvordan du mener å skumlese to avsnitt før du finner noe du hevder invaliderer alle Palestina Papirene teller som kildekritikk. Det er også meget åpenbart at din "søken etter informasjon" ikke er annet enn et forsøk på astroturfing.
Sitat av De Broglie Vis innlegg
I følge denne artikkelen fra 2007 ble palestinerne tilbudt land etter -67 krigen, men avslo blankt.
Vis hele sitatet...
Palestinerne ble ikke tilbudt noe land, Palestinerne hadde ingenting de skulle ha sagt i denne prosessen da den var styrt av Palestinas tidligere okkupanter Egypt og Jordan.