Tråd: Gazastripen
View Single Post
Sitat av Unsub Vis innlegg
Poenget ditt er? Selvfølgelig vil høyrankede Palestinere nekte for at de har servert Jerusalem og retten til å returnere på et sølvfat uten å få noe tilbake.

Spørsmålet er om du på bakgrunn av uttalelser fra disse forhandlerne vil ignorere 1 600 dokumenter som Al Jazeera har autentikert. Svaret avhenger vel av hvor villig du er til å innse at Palestinerne er mer enn villige til å inngå kompromisser.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at det er vanskelig å finne noe håndfast dokumentasjon på tilbud fra Palestinsk side. At to sjefsforhandlere sier at dette ikke er korrekt gjengivelse bidrar ikke akkurat til å styrke troverdigheten og seriøsiteten til det du hevder er et tilbud. (Det jeg har sett fra dokumentene og referat har også vært deler av øst-Jerusalem, ikke hele som du gjentatte ganger hevder.) Det er også vanskelig å finne referanser til at Palestinerne har vært villige til å kompromisse.

Jeg har ikke mulighet til å gjennomgå en slik mengde dokumenter, så du må gjerne fremheve de du mener vi andre interesserte burde se.

Sitat av Unsub Vis innlegg
Selvfølgelig er dette uttalelser i media, er dette grunnen din til å ignorere dem også? Det virker ikke som om du er interessert i å se hva Palestinerne har sagt seg villige til, heller i å finne en grunn til å ignorere eller latterliggjøre hva som er sagt.
Vis hele sitatet...
Kombinert med Hamas' charter som søker Israels ødeleggelse og andre uttalelser som at anerkjennelse av Israel er kalkulert politikk for å kunne ødelegge Israel, skjønner jeg at det er vanskelig å se på dette som en reelt ønsket, og ikke minst formelt, forslag til fred.

Jeg er interessert i å lære mer om konflikten, derfor forsøker jeg å se konflikten fra flere perspektiver. Jeg har blitt mer eksponert for perspektivet hvor Israel er overgriperen og Palestina er offeret, derfor synes jeg det er mer interessant å stille spørsmål ved dette. Om mine innlegg oppfattes som latterliggjøring, vil jeg beklage dette.