Tråd: Gazastripen
View Single Post
Sitat av Kaktsu Vis innlegg
Unsub, har du da noen konkrete forslag til hvordan man kan løse konflikten på best mulig måte?

Her er noen konkrete punkter som jeg tror vil være noen forslag til å løse konflikten:
  • Hamas må slutte å sende vilkårlige raketter mot Israel
  • Hamas må slutte å bruke menneskelige skjold når de vet hvor Israel skal bombe
  • Både Israel og Hamas må inngå opprettholde og godta fredsavtaler
  • Hamas må slutte å oppebevare våpen på steder de vet vil føre til store sivile tap, og må evakuere sivile fra der våpnene er
  • Hamas må slutte å sende barnetv der de oppfordrer til drap av jøder

Vil foretrekke det om du setter opp de eventuelle forslagene på en slik måte.
Vis hele sitatet...
Et retorisk spørsmål, siden alle punktene dine inneholder Hamas så virker det som om du tror konflikten ene og alene er mellom Israel og Hamas. Om så ville dette antyde at det ikke var noen konflikt før Hamas ble dannet. Dette stemmer da ikke.

Sitat av 0x6D Vis innlegg
Jeg visste ikke at antall bosettere var et komplett mål på Israelsk politikk. Antar jeg er for subjektiv.
Vis hele sitatet...
Bosetningene er ikke uten grunn regnet for den største hindringen i fredsprosessen.
Sitat av 0x6D Vis innlegg
Det er som regel slik at den tapende part i en konflikt må finne seg i en del av det den vinnende part dikterer. Med min begrensede innsikt i konflikten, ser det ut til at Hamas er mindre villig til å kompromisse enn Israel.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke relevansen av det første avsnittet ditt, jeg trodde målet ditt var å poengtere Rabin sin alternative politikk, ikke å påpeke det alle vet nemlig at Palestinerne er den tapende parten.