View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Har selv hatt GAD siden jeg var 9 år jeg har klart å bli kvitt på egenhånd etter flere år uten rus.

Psykoser har jeg vært medisinert og innlagt for flere ganger.

Nå er jeg diagnosefri, (med unntak av sterk opisat avhengig).

Nei psykiske diagnoser og rus problematikk blir som høna og egget, men en ting er sikkert.

Uten rus og med litt innsikt og tolmldigjet er det utrolig hva du kan fp til.


Tanken om aldri mer bør du venne deg til.

Å leke med tanken om å bruke er første veien tilbake.

Har gjort den feilen 3 ganger og holdt på å miste alt hver gang.


Viss du ikke har fått nok av rusen anbefaler jeg nesten å ruse deg til du ikke orker mer fordi 99.9% av folk klarer ikke å slutte før de har fått nok.

Men finnes unntak.


Jeg synes du virker reflektere og det at du snakker om dette her viser at du innerst inne bryr deg og ønsker å slutte.

Bruk denne sjansen..


Det jeg gjorde i behandling og avrusning var å overdrive motivasjonen min å gi fullt jern. Fake it til you make it sier de.. Og det er noe i det.

. Bare kjør på. Å overbevise deg selv om at dette vil du. Alt som trekker deg i en annen retning tsr du avstand fra.
. Frister noen deg med rus der kan du si fra med god samvittighet til perosnlse med ønske om å være anonym. Dette er livet dit og utrolig nok har du kun et liv du utrolig nok ikke har klart å miste enda.



Jeg tror på deg å håper du oppdaterer her å skriver om du trenger hjelp.


Når krampene kommer bed om de store magnesium tablettene. Det er et beroligende mineral du kommer til å bli venner med.
. Spis masse, så Sundt som mulig og drikk vann som om det skulle være jobben din! Dette vil tynne ut det som er igjen å hjelpe deg masse.
. Sukker og fett kan ødelegge formen litt, men bedre en ikke noe mat!

Stå på!

Hard situasjon, ikke ta den lette veien, men den riktig som du innerst inne ønsker

God natt.