View Single Post
Sitat av ztaale Vis innlegg
Hele opplegget du beskriver ville kosta så drøyt mye spenn for politiet og staten å gjennomføre at de ALDRI i verden ville ha kjørt ett sånt stunt på en stakkars stoner med en joint i hånden og en grammer i sokken, tenk litt på det, hvorfor i all verden skulle de bruke flere titalls, om ikke hundretalls tusen kroner på EN enkelt stoner?


Slapp av, det er ikke politiet som er problemet ditt, det er ditt eget hode som sliter.
Vis hele sitatet...
Til dels enig at det som oftest er hodet til personen som er problemet, men man kan være uheldig å havne i årets vårrengjøring av miljøene i en by, og sånn sett falle inn under radaren til en uro-gruppe.

Jeg har personlig erfart det første. Jeg har også blitt indirekte telefon-avlyttet der to telefoner i et lite nettverk med venner som "hjalp" hverandre ble avlyttet og med påfølgende resultat at drøyt 50 stk av oss ble tauet inn.

Endelig, så har jeg blitt stoppet i beste actionstil på gata, pluss blitt fulgt etter av samme uro-gruppe med påfølgende razzia.


For ordens skyld, alt dette skjedde i Trondheim, og poenget er at miljøene man frekventerer kan føre til at man havner i søkelyset til uro/forebyggende gruppe, selv om man ikke er en "storfisk". Uro/forebyggende-gruppe har som regel mer enn nok tid og ressurser å bruke på "småfisk", selv om det ikke er vold og harde stoffer involvert.