Sitat av
Hoppeliten
Joda eg fattet mistanke helt fra begynnelsen av men, folk her i tråden e svimmel om de tror folk som meg er dumme som ikke klarer å automatisk plassere dette i juks-kategorien bare basert på linken.
Jeg mente ikke å antyde at du er dum, for ordens skyld. Det er bare "dette burde vært pensum"-materiale til de grader (fordi det er nødvendig for å kunne navigere internettet trygt), det er ikke din feil.
Sitat av
Alge
Vel, det er ikke bare bare alltid... Har ved to anledninger fått inkasso fordi jeg har trodd linker som er blitt sendt til meg har vært phishing. Fuckings tollgebyret fra ups er en av de...
De burde strengt tatt visst bedre enn å sende en "personlig" link siden nettopp phishing er såpass utbredt. Jeg er likevel nysgjerrig på ca. hvordan linkene så ut? Mest domenet ol., ettersom det så sketchy ut. De burde hatt vett til å la selve linken peke til f.eks. ups.com, som det kan bevises at er offisielt.
Sitat av
NokErNok
Ofte når jeg blir prøvd scamma er det google translate, dårlig tegnsetting og generelt dårlig tekstoppbygging.
Dette har "alltid" stemt, men vær obs på at utvikling i "AI" kan gjøre den tekstproduksjonen litt mer overbevisende, og tilgjengelig nok til at man vil se det i spam. En annen nylig post på Freak tok opp en falsk nyhetsartikkel; den er ikke ekstremt overbevisende, men dramatisk mer overbevisende enn Google Translate greide å gjøre utav faktiske artikler for 10 år siden, for eksempel. Det er en utvikling å følge mistenksomt med på.