View Single Post
Sitat av larsole
Jeg vet ikke hvordan det gjøres, men det er som regel null ledig plass i en mobiltelefon. Så eneste måten jeg kan tenke meg hvordan de gjør det på er å hacke firmwaren og kanskje bytter ut batteriet. Batteriet kunne f.eks. sett orginalt ut, men inni var bare halvparten av plassen brukt til batteri, resten til de ekstra kretsene produsenten eventuelt har bruk for. Som det står på siden bytter de ut mikrofonen ("Våres dyreste mikrofon er innebygd i apparatet."). Kan godt hende de må bytte mikroprosessor for å greie å (re)programmere firmwaren, og da kreves det litt tid og utstyr (derfor dyrt).

Edit:
Zero: Men vist jeg tolker det riktig så vil du ha en billig og diskre avlyttings device? Kjøp ett sett billig walkie-talkies, sprett en kosebamse i passende størrelse, teip igjen sende knappen på ene walkie-talkien og sett bamsen i ei hylle. Litt forbedra versjon er å bruke en babysitter, da får du lengre batterilevetid og du kan koble mottakeren til en lyd mottager som tar opp kun når det blir motatt signal. Det er veldig enkelt å lage selv, trenger bare ett relè. Sikkert lurt å bytte ut mikrofonen med en mer sensitiv en også
Vis hele sitatet...
Hehe, lurt forslag det der. Nei, jeg er egentlig ikke ute etter noe slikt, var bare nysgjerrig på å vite det, ettersom prisen på disse produktene er mildt sakt sinnsyke.