View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Min forståelse av situasjonen er at telefonen er levert inn til Eplehuset og at det i ettertid er kommunisert via telefon angående reparasjonen.

Det er mulig jeg har lest for mye inn i at TS går innom butikken for å "avbestille" og at hele transaksjonen har foregått via e-post, men så lenge handelen er gjort direkte med en fyisk butikk, etter produktet er levert inn i butikken, tror jeg ikke linken din er relevant.

Jeg er for så vidt ikke sikker på om det regnes som et salg og ikke en tjeneste (reparasjon) heller, men det er en annen sak.
Vis hele sitatet...
Det spiller ingen rolle om handelen er gjor med en butikk som har en fysisk butikk også.
Dette er heller ikke en tjeneste men ett forbrukerkjøp av ett produkt hvor avtalen er inngått på epost.

Sitat av CkLenox Vis innlegg
Det skal du ikke ta for gitt.

Slik jeg oppfatter dette har OP levert inn en telefon for reperasjon som ikke har kunnet la seg reparere, da får man som regel 3 valg.
1. Returneres ureparert mot betaling av frakt og undersøkelse (mest normalt)
2. Erstatningsenhet/SWAP som påfeks en Iphone 8 er betydelig billigere enn en helt ny salgspakke i original eske fra butikk
3. Telefonen skrotes 0 Kr

Dette er da en servicesak, og når op har takket JA til alternativ 2 så antar jeg at du binder deg til å betale for dette. Grunnen til at jeg er ganske sikker på det er fordi etter å ha jobbet på elkjøp og Power så leverte vi ikke ut noen produkter før betaling, MEN servicecasene ble liggene i systemet i lang tid før det ble regnet som et tap (Obs dette var kun Power) På elkjøp tror jeg de fakturerte kunden for å unngå masse tap, noe eplehuset også har gjort her. Grunn: Service saker er bindene og betalbare av kunde såfremt det ikke er en Garanti eller reklamasjonsak, da er det såklart gratis.

Om det er en nyere telefon, betal, og selg på finn, du kan faktisk tjene noen kr på det!

Om ikke, undersøk mulighetene for å angre på erstatningsmodellen, noe jeg faktisk ikke tror er mulig for som sagt, servicesaker er betalbare.

Lykke til:-)
Vis hele sitatet...
Du kan ikke bare anta at man binder seg. Enter sier avtalen at man binder seg eller så gjør den ikke det.

Dette er heller ikke en tjeneste men ett helt vanlig kjøp av ett produkt.
Sist endret av random105675; 23. november 2018 kl. 08:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.