View Single Post
Sitat av Kamma Vis innlegg
Rimelig enkel sak dette. Som jeg har skrevet, butikken kommer ingen vei med å fakturere deg for noe du ikke har hentet ut.

Hvis det er slik at de forhåndsfakturerer, så blir det å betrakte som fjernsalg, og da har du uansett 14 dagers angrerett.

Eplehuset må gi seg her. Sikker på at de gir seg på det, hvis du kontakter hovedkontoret, eller sjefen i den butikken du var i.
Vis hele sitatet...
Det skal du ikke ta for gitt.

Slik jeg oppfatter dette har OP levert inn en telefon for reperasjon som ikke har kunnet la seg reparere, da får man som regel 3 valg.
1. Returneres ureparert mot betaling av frakt og undersøkelse (mest normalt)
2. Erstatningsenhet/SWAP som påfeks en Iphone 8 er betydelig billigere enn en helt ny salgspakke i original eske fra butikk
3. Telefonen skrotes 0 Kr

Dette er da en servicesak, og når op har takket JA til alternativ 2 så antar jeg at du binder deg til å betale for dette. Grunnen til at jeg er ganske sikker på det er fordi etter å ha jobbet på elkjøp og Power så leverte vi ikke ut noen produkter før betaling, MEN servicecasene ble liggene i systemet i lang tid før det ble regnet som et tap (Obs dette var kun Power) På elkjøp tror jeg de fakturerte kunden for å unngå masse tap, noe eplehuset også har gjort her. Grunn: Service saker er bindene og betalbare av kunde såfremt det ikke er en Garanti eller reklamasjonsak, da er det såklart gratis.

Om det er en nyere telefon, betal, og selg på finn, du kan faktisk tjene noen kr på det!

Om ikke, undersøk mulighetene for å angre på erstatningsmodellen, noe jeg faktisk ikke tror er mulig for som sagt, servicesaker er betalbare.

Lykke til:-)