View Single Post
UENorge's Avatar
Trådstarter
428
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Se der, ja! Bra at en slik tråd kom, har tenkt på det selv. Vært på Wikipedia i over 6 år, er tidligere administrator og nærmer meg 10 000 redigeringer. Kan pretty much alt inn og ut, så bare å spørre. Jeg var mest aktiv for en del år siden, men det er ikke særlig mye som har endret seg. Ettersom jeg var såpass ung da jeg skrev artiklene, er de ikke så alt for mye å skryte av. I motsetning til AtXbYeA kan jeg nok ikke liste opp alt jeg har gjort her, det blir for mye. Men dere kan ta en titt på brukersiden min her

http://no.wikipedia.org/wiki/Bruker:Marcus

Mest sentralt av regler er Wikipedias fem søyler. Videre kan det være godt å få med seg retningslinjene ang opphavsrett, objektivitet, konsensus, wikikette og hva Wikipedia ikke er.



Du har skrevet som en avisartikkel, dermed er den noe uencyklopedisk. Den bør altså wikifyes littegrann. Skal prøve på dette i løpet av dagen. Sendte deg en mld på WP som du merker når du går inn på siden.



Du har også skrevet uencyklopedisk. Er det alt du skrev? Gå innom brukersiden min og send meg en e-post, eller skriv på diskusjonssiden min (da blir det lettere å lenke til her og dermed lære andre det samme).

Wikipedia er fantastisk!

[CENTER]Imagine a world in which every single person on the planet is given free access to the sum of all human knowledge. That's what we're doing. - Jimmy Wales[/CENTER]

Tenkte å ta noen økter denne sommerferien. Er masse som mangler på norsk! Feks innenfor psykologi og hip hop. Det aller enkleste er å bare oversette fra engelsk (god trening i engelsk), men det aller morsomste er jo å snekre sammen en artikkel selv. Ikke nøl med å spørre om hjelp, folkens! Man driver og jobber med å få Wikipedia enda enklere, det er ikke helt optimalt enda, dessverre. Men vi trenger sårt nye artikkelforfattere, og de etablerte brukerne er svært glad for nye medlemmer, og er ofte svært hjelpsom dersom man bare spør. At artikkelen din ble slettet er ikke verdens undergang. Da jeg var ny gjorde jeg utrolig mye dumt. Hvordan ting foregår på Wikipedia lærer man imidlertid rimelig raskt, og da er det vanskelig å slutte!

Finnes det flere wikipedianere på freak? Rop ut!
Vis hele sitatet...
Flott med litt hjelp fra en dreven wikipedianer

Skal rope ut hvis det er noe jeg lurer på?

Hva med å få freak til å kjøre et eget prosjekt på wiki?