Tråd: Dumme kunder
View Single Post
Hahah, kom på en episode med en gammel dame jeg hadde for en liten stund siden. Saken var at hun var litt fisefin, og skulle ta taxi (jeg mener ikke at hun var fisefin fordi hun tok taxi). Jeg var ganske ny, og var ikke helt sikker på hvordan dette skulle gjøres. Jeg ringer til hu som har ansvaret i butikken for dagen, og lurer på hva jeg skal gjøre. Så finner jeg ut at nummeret står i lathun(?). Jeg ringer taxiselskapet, og personlig liker jeg ikke å ringe sånt (av ukjente grunner), men iom at denne dama ser så forfjamsa ut, så bestemmer meg jeg meg for å ikke legge dette over på noen andre.

Taximannen spør hvor hun skal hentes og hvor hun skal til. Jeg spør fisefina hvor hun skal, og hun skal bare rett bort i gata. "Og hvem skal dette stå på?" spørres det i telefonen. Jeg viderefører spørsmålet, men hun nekter å svare. Hun sier bare "Jeg trenger da ikke oppgi noe navn for å få taxi" sier hun på en spydig måte. Jeg prøver å forklare det til taximannen, men han sier at de ikke får sendt noen taxi hvis ikke hun oppgir navnet sitt. Der står jeg som en nervøs mellomann uten noen utvei. Etter en del diskutering oppgir hun et fornavn, uvitende er jeg om det var ekte, men fikk hvertfall bestilt taxien. Etterpå sier hun til meg "Hvordan i all verden skal jeg vite hvem du ringer? For alt jeg vet kan de dra hjem til adressen min og stjele alt jeg har".