View Single Post
Det skumleste jeg egentlig aldri har tenkt over noe særlig, er vel da jeg var 4 eller 5 år og var hos dagmammaen min, ettersom jeg ikke gikk i barnehage. Hos dagmamma hadde jeg ei jevnaldret jente å leke sammen med, og vi brukte å være mye ute, alene. En dag var vi ute på sommerstid, og lekte langs åkeren. Like ved åkeren lå det ei toglinje. Vi satt og plukket stein, blomster og sikkert 2 meter unna toglinjen, og plutselig kommer det et tog i full fart, men som bråbremsa.
Toget tuta aldri (sikkert fordi vi var så små), men konduktøren kom ut av toget og snakket med oss. Husker ikke hva han sa, men han kjefta ikke på oss. Tror egentlig bare at han var glad det gikk bra.
Stakkars dagmammaen min var helt forskrekket og gråtkvalt over hele episoden. Usikker på om det var vi barna, eller konduktøren som snakka med henne.

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Vet ikke med det skumleste, kommer vel på mer etterhvert. Men den siste hendelsen som virkelig satt en støkk i meg var en gang jeg var på vei hjem fra en kompis, klokken var vel 3-4 på natta en Januar-kveld. Jeg hadde vel en 5km å gå, men for å kutte ned på tiden gikk jeg en snarvei forbi en kirkegård som ligger midt i et skogområde.

Når jeg var omtrent midt i skogen så syntes jeg at jeg hørte noe til tross for at jeg hadde musikk på ørene, så jeg tok ut en ørepropp og hørte umiddelbart det som hørtes ut som løpende føtter like bak meg. De skrittene kom jævlig fort, og som sagt var de like bak meg. Naturligvis hylte jeg som en liten bitch, før jeg begynner å løpe uten å snu meg - til min forferdelse ble bare skrittene raskere og raskere samtidig som de hørtes ut som de tok meg igjen ganske fort.

Det var da jeg snudde meg, og enda verre var det når jeg innså at jeg ikke så en dritt. Så til slutt stoppet jeg og bestemte meg for å konfrontere den her personen, da ble det helt stille. Jeg sto helt i ro i det som føltes ut som ett minutt, før jeg innså at det var skvulpinga fra en termos med vann jeg hadde i sekken.
Vis hele sitatet...
Sånn som jeg kunne ha finnet på å reagere, etter to-tre døgn på makka
Sist endret av instinktinnsikt; 10. april 2021 kl. 21:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.