View Single Post
Sitat av Stormen Vis innlegg
Igjen, det spiller ingen rolle om sitene er i samme sjanger eller tema - eller om de ikke er det. Man må uansett se på de som selvstendige linkprosjekter. Krysslinken gjør at dersom én av sitene dine får en link (f.eks. fra Startsiden.no eller noe), så vil linkverdien av denne fordeles på alle tre sidene - fordi de linker til hverandre.. Så du fordeler Pageranken jevnere mellom sidene. Vil du ha et råd fra meg, så lag én side - og legg alle artiklene dine her. Legg også alle språkene inn under denne ene siden. Da slipper du å måtte holde styr på 2-4 forskjellige sider, og det er mye lettere å bygge linker til én side - enn 2-4 samtidig.

Vanskelig å si hvor forskjellig det må være, men minst 30-40% forskjell mellom artiklene. Du kan evt. "spinne" artiklene, google det hvis du ikke vet hva det er



Det går ikke utover Pageranken din, men det kan gå ut over andre, mindre viktige autoritetsvariabler som Google vurderer deg på (Pagerank er ikke den eneste, men jeg forsimpler det litt her for forklaringens skyld). Så ja, det vil påvirke hvordan Google ser på siten din - men veldig, veldig lite.



Inbound links og content er like viktige i mine øyne. Men bygg content først, så linker.



Tja, det vil falle i verdi hvis du ikke oppdaterer siden på et år, f.eks. Men samtidig: Ikke tenk så mye på det. Det er millioner av sider som ikke har oppdatert seg på flere år, og samtidig får masse trafikk. Autoritet/Pagerank er ditt viktigste våpen. Hvis du har høy Pagerank slipper du unna med mye.

Og jeg ville ikke hatt noen forhåpninger om å tjene "mye" penger. Det er først når du har Pagerank 5 og cirka 1 million undersider at du kan tjene 20-30.000 kr i måneden. Og det er en sinnsykt stor jobb.

Men: hvis du jobber jevnt og trutt og klarer å lage 5-10.000 undersider, og f.eks. har Pagerank 4, så vil du kunne tjene 20-40.000 kr i året (sånn roughly estimert)..


Vis hele sitatet...

1 million undersider? Ja det blir nok ikke i dette livet.
Det virker jo som om det å få statisk inntekt kun er en drøm, hvor reelt er det for en privatperson å ha 1 million undersider på et privat drevet domene? Er det i det hele tatt mulig? Altså her tenker jeg innhold som i artikler og ikke forum og den type ting.

10.000 undersider for å tjene fattige 20-40K i året? Hm dette ser jo nesten dødfødt ut. Tror jeg har kastet vekk masse tid. Blir nok ikke noe avsettelse når det er så lite kroner å se frem mot.

Får sette meg ned å vurdere hva jeg kan gjøre for å samle dette. Kanskje ett nytt domene som kan ha alt og la de individeulle sidene leve videre. Så kan jeg oversette det jeg har råd til fremover og kjøre oversettelsene kun på hovedsiden?

Eller bare droppe hele skiten?