View Single Post
Sitat av whatismyname Vis innlegg
hmm, hadde inntrykk av at man slukner på 5-meo lenge før man har muligheten til å OD. Vet du om en ordinær dose på 20mg f.eks kan føre til slike komplikasjoner?
Vis hele sitatet...
20 mg er mye det. 5-meo-dmt kan drepe deg rent fysisk. Det skjer sjeldent, men en så pass høy dose øker sjansen betraktelig. Det er pustestans, kvelning ved oppkast og hjertefeil som kan ta livet av deg. Hvis man absolutt skal prøve det, må en halvere dosen og ha noen ansvarlige personer rundt seg.

Beklager for å kapre tråden her, men er det noen som kjenner til tilfeller av dødsfall knyttet til N,N-DMT alene?

Her er en interessant tråd: https://www.dmt-nexus.me/forum/defau...g=posts&t=9914

En sitat derfra: "do you think its possible for dmt to cause cardiac or respiratory arrest?
also i wonder if the explanation in "the matrix" of the relationship between mind and body is correct?
if someone dies in the matrix, the brain thinks its dead and then kills the body in the real world.
i swear that yesterday, the dmt told my brain that i was dead.
subsequently, my body began to shut down."

Akkurat det her er en av mine bekymringer med psykedelika, ikke det at jeg tror vi lever i en matrix, men jeg har gjentatte ganger opplevd å få tilbud om noe som jeg tolket som invitasjon til oppstigning til et nytt nivå av bevissthet/being. I frykt for min fysiske kropp takket jeg nei. Det føltes som om hvis jeg aksepterte invitasjonen, ville jeg forlate vår verden for godt, og det var ikke jeg klar for, så ung som jeg er.

Min mistanke er at frykten kom fra egoet (illusion of self) som følte at den var på vei til å bli totalt utslettet, bare et forsøk på å forføre meg til å ikke godta det som holdt på å skje. Min fysiske kropp var ikke i fare egentlig. Så nå jobber jeg med å lære å akseptere døden, slik at neste gang kan jeg takke ja til invitasjonen og se hva som er bak horisonten.

Noen erfarne folk som kan gi meg tips/betryggelse? Noen som har klart å ta innover seg at jeget er en illusjon utenfor en psykedelisk head space? Jeg forstår det i teori, men sliter med å virkelig ta det innover meg i praksis.