View Single Post
Sitat av SaySo Vis innlegg
De to rettspsykiatriske kan spørre om du vil gi de innsyn i dine legejournaler, men det er noe du kan nekte de innsyn i. Det vil stort sett være til din fordel å gi de innsyn i slike papirer ettersom de kan bidra til å gi de et bedre vurderingsgrunnlag. Men, nei...de kan ikke bare hente ut disse papirene uten at det er avklart med deg (med mindre du ikke har samtykkekompetanse selv og har noen som fungerer som verge for deg).

Mener å huske at du har spurt om alt dette tidligere. Hvis du generelt er så voldsomt usikker så vil jeg råde deg til å kontakte en advokat. Så kan de vurdere i samråd med deg hvorvidt det er fordelaktig for deg å gjennomføre en sånn vurdering, eller ikke. I tillegg så kan de forklare deg prosessen og hva som eventuelt gjør at det drar ut i tid. At det går mye tid vil i de fleste tilfeller være til din fordel (hvis du gjør de rette tingene og fordi du vil kunne få kortere straff fordi saken har dratt ut i tid og det i seg selv er en straff).
Også har jeg forklart deg alt dette tidligere, så jeg foreslår at du kontakter en advokat og forklarer saken. Men, hvis du ikke har fått noen advokat oppnevnt så er du sannsynligvis i en situasjon hvor du selv må dekke utgifter for advokathjelp (dette vil en advokat kunne fortelle deg allerede før det koster deg en eneste krone)
Vis hele sitatet...
Ok takk for svar. Men i ditt tilfelle var det først etter at du hadde vært i den fulle psykiatriske vurderingen med 2 stykk at du ble spurt om de kunne innhente journaler fra dps eller andre steder eller ble du spurt på den prejudisielle samtalen om det? Fordi jeg ble ikke spurt om det på den prejudisielle samtalen og nå er jeg redd han bare dret i å spørre meg og innhenter journaler uten at han gadd spørre.