View Single Post
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Det fine med Vinyl er at det er en del av skjarmen at det knitrer litt og lyden er litt særegen. Er nesten som et lite rituale og ta frem vinylplata, legge på, starte spilleren, tørke av, sette ned stiften og la plata gå til den er ferdig. Kontra spille låter på PC-en. Det er moro med «helt ren» lyd og, men smaken er som baken. Jeg foretrekker å sette opp en egen kombo av komponenter i analog og få en egen touch over lyden fremfor å kjøre alt digitalt og lyden blir helt «sterlil».
Vis hele sitatet...
Alt digitalt har vel EQ om man vil farge lyden. At plater har skjarm er ikke til å legge skjul på, men for meg er det ikke verd pengene eller plassen det opptar. Bruker heller peng på konserter.

Litt i samme, men mer digitale gate, programvare som Toneboosters Morphit lar deg simulere andre hodetelefoner. Altså å få din modell til å høre ut som en annen. Testa det med Airpods pro, Beyerdynamic DT-770 og Sennheiser HD-25, og det var ganske imponerende. Hovedfunksjonaliteten er dog å gjøre lyden flatest mulig for musikkproduksjon og det fungerer utrolig bra i de fleste tilfeller. Husk å sjekke om din modell er støtta, siden dette er basert på faktiske målinger.

Litt avsporing, men noe av det jeg har fått mest ut av når det kommer til lydfarging. Hater den typiske U-formede frekvenskurven som er på alle bærbare høyttalere og mange populære hodetelefoner.

Mer avsporing: Har alltid lurt på åssen holdbarheten på trådløse hodetelefoner er. B&O sine virka ganske solide, men de fleste er såpass tunge at en tur i asfalten virker som kvelden og batteriene må få kjørt seg tålig godt mtp. daglig bruk. Har enda ikke sett et som frister å bytte de ovennevnte (minus airpods, lol) i, og begge har vart i tolv pluss år, med et par putebytter.