View Single Post
Monax's Avatar
Trådstarter
53
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hva var responsen?

Ser for meg at det må bli litt dårlig stemning av dette konstante behovet for å ha to temperaturer også,
og rett og slett vanskelig å være der. Syns ikke kollegaen din det er problematisk å sette på stadig mer varme
hvis hen vet det går utover deg?
Vis hele sitatet...
Responsen er ikke noe annet en at det blir flirt bort, men jeg har jo også forståelse for at hun fryser.
Så jeg går ikke å irriterer meg på henne av den grunn.
Men kjenner at jeg ønsker å finne en løsning snart, for jeg kan ikke fortsette å ha det sånn.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har du målt temperaturen? Er den unormalt høy (eller lav), kan du gå til sjefen og legge fram problemet. Jeg vet ikke hva som er anbefalt på kontor, men det må vel være beskrevet i arbeidsmiljøloven eller noe sånt? Et annet tips: Nevn høyt strømforbruk. Vi skal jo spare på strømmen i disse tidene. Det er også lettere å kle på seg enn av seg. I verste fall må du bare si at du ikke kan arbeide på samme sted som denne personen pga helseproblemer.

Sjekk også luftfuktigheten hvis du kan. Er det for høy, kan varmen kjennes mye verre. (Det vet jeg fra den gangen luftavfukteren i AC sviktet på jobben min)
Vis hele sitatet...
Temperaturen er innenfor det som er beskrevet i arbeidsmiljølove, og luftfuktugheter er også bra.
Dette er nylig mål da bygningen er relativt ny.

Har lagt fram problemet til sjefen, men er ingen respons der.
Sjefen sitter på kontor like ved.

Sitat av atom Vis innlegg
Er ikke det greia på freak om dagen? /s

Jeg er frysepinn som juling. Ser ikke helt greia til kollegaen. Det er mange løsninger på dette. Selv kjøpte jeg noen gensere i ull, og bruker lue/caps innendørs. Problem løst. Kanskje ikke like kult for ei dame på førti, men det finnes løsninger og godt forslag ovenfor med varmeplate eller lignende.

Fleecejakke funker også, og det burde arbeidsgiver klare å stille med om dette er problematisk for kollegaen. Garantert billigere enn strøm i lenga og.
Vis hele sitatet...
Kollega bruker fleece/ul jakke hver dag, går med ullundertøy. Har varmluft, og til tider kan sitte med pledd.

Så er ikke at hun ikke gjør tiltak for å holde varmen, det er bare at det ikke er godt nok med bare det. Dermed så ender hun på å skru opp ovn på fult, samt varmluft. Vi sitter 1 meter fra hverandre.

Hun kjører full varme på sin, og jeg prøve å kjøre bare luft på min for å kjøle meg ned. Men varmen trumfer kulden.
Sist endret av Monax; 7. mars 2023 kl. 14:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.