View Single Post
Hei kjipt å høre du har det sånn, du virker som en ok fyr etter alt å bedømme. Slik du skriver virker du også ganske oppegående..

Sliter selv med PTSD etter jeg plutselig hørte stemmer i hodet(Trudde det var noen som var etter meg og at det jeg hørte var de) Det førte til perioder men suuper angst og etterhvert 100% apati..

Jeg endte opp med fengsel i en del måneder..

Men jeg angrer på at jeg ikke like gjerne sonet tiden min i instutisjon og fikk behandlet problemene mine i tilegg til å sone.. For jeg også har selvmedisinert meg mye, men kanskje er dette noe man kan jobbe vekk ved å være på en instutisjon.. Da mener jeg ikke en for RUS, men en for psykiske problemer..

Skjønner du antakelig grøsser med tanken på det, men om man drar dit "frivillig" så er det ikke nødvendigvis så ille, og du kan få hjelp og tid til å virkelig nøste opp i problemen dine, på en måte du aldri får i fengsel! Fengsel er helt jævlig, om man ikke er kriminell da.. Da virker det å være ok for folk..

Men gjør det, søk deg inn på instutisjon, når du får bekreftet at du kan få plass, søker du om paragraf 12 soning(Soning i instutisjon)

Og ikke bruk mer amfetamin, det blir du mye værre av.. Trur du burde holde deg til beroligende midler om du må selvmedisinere..

Selvom du ikke vil, ha sex! Det kan trigge noe du ikke tenker på.. Pass på å ha sosiale aktiviteter, selvom de virker meningsløse.. Se på det som trening, du må trene opp hjernen til å bli i situasjoner hvor den vil flykte.. Så du på sikt kan få deaktivert sloss eller flykt funskjonen i hjernen..

Dette kan kun gjøres gradvis, og det krever mye arbeid, og du har nok ikke lyst, men livet er ikke hyggelig, det er brutalt som faen! Spessielt om du lar det! Gjør det som må til, selvom det er helt meningsløst! Selvom de tingene ikke fungerer for deg.. (Bare gjør det, og etterhvert får du inn "stiene" i hjernen som den trenger for å hjelpe deg å føle mening igjen)

Legg planer for hva du gjør, slik at du har noe å gjøre selvom du ikke finner på noe du har lyst på.. Bare sett opp noe enkle greier, lag et skjema som et treningskjema, bare med trening for psyken..

Som f.eks gå en tur i skogen, gå en tur der det er folk, gå tur med en hund, gå tur med en venn, sykle, svømme. ha samtaler med ekte mennesker i virkeligheten minst en gang om dagen. Og minst 5 minutter! Snakk lenger enn det som er komfortabelt, og etterhvert kan du snakke lenger og lenger..

Stå barbeint i gresset i minst 5 minutter hver dag(Evt. en halvtime i uka) Da dette gir deg mer energi fra jorden(Og jo det er et energifelt på jorden, vi bare er helt ute av kontakt med det, men gjør du det så tuner du deg litt inn mot det, og det vil hjelpe på veien mot bli frisk)

Etterhver som du blir friskere må du gjøre mer og mer fysisk, helst i sosiale omstendigheter om du klarer, men ellers alene..

Se på det som noe du må for å bli frisk, ikke noe du gjør fordi du har lyst i øyeblikket, men fordi du skal kunne bli noe når du blir eldre! Og du vet dette er den eneste måten du kan bli det!

Når du bruker amfetamin mister du helt kontakten med den virkelige deg(Tro meg, jeg vet) Da er faktisk heroin mye bedre! Selvom man som regel fraråder det på det sterkeste så er i ditt tilfelle amfetamin enda værre)

Slutt også med hasj, kjøp heller CBD olje(Uten thc, dette fåes nå kjøpt lovlig i Norge)

Kanskje kjøp deg en motorsykkel, eller moped, eller noe sånt som du kan skru på, og føle mestringsfølelse for å klare å fikse den, trimme den osv. Det føles faktisk bra!

Ta D-Vitaminer minst 40mcg om dagen, i tilegg til multivitaminer og mineraler. Få i deg MINST 1500 kcal om dagen(Les på maten du spiser, og med minst mener jeg aldri mindre enn) skal helst ha minst 2000-2500. Ikke spis kun ferdig mat, da det inneholder jævlig lite ting du trenger for å komme igang med livet.. Og spis gjerne mye mer enn 2500kcal, si 3000

Ta alle blodprøver du kan hos legen, be om utskrift, legg det ut her og se hva folk sier du burde få i deg mer av!

Hør mye på musikk, Coldplay (f.eks Head full of dreams, Dire straits - Brothers in Arms, Denez Prigent - Gortoz A Ran, If i Rise - A.R. Rahman & Dido - If i Rise, ERA - Ameno, Xavier Rudd - Spirit Bird,

Neil young, Bob Dylan, Yusuf / Cat stevens - Father And son , Creedence Clearwater, Joe Cocker, Sivert høyen, Morten Harket.

For å nevne noe! Bare kjør på! Start med småtteri, om du bruker 10 sekunder hver dag, er det 1000x mer enn å ikke gjøre det i det hele tatt! Ring noen du ikke prater med lenger, bare for å snakke..

Lykke til!
Sist endret av Veggen; 26. april 2020 kl. 23:48. Grunn: Regler