View Single Post
Reinert med beine !
griped's Avatar
819
Sitat av strike841 Vis innlegg
Du kan jo prøve å si at fettern din har lånt det, men akkurat den historien tror jeg ikke de biter på. Om du leier et anlegg og skal bruke det i norge må du deponere for momsen, så får du den tilbake ved utførsel igjen. Skal du gå grønt og du blir tatt kommer alt ann på hvor god du er til å lyve. Kan du bevise at anlegget er kjøpt i norge trenger du selvfølgelig ikke betale moms, men du må huske på at bevisbyrden ligger på deg ikke omvendt..

Jeg ville bedt de du hadde kjøpt anlegget av om de kunne være snill å sette ned verdien og sende deg en ny kvittering, det er nok safest.. Tollvesnet er trent i å se "adferds mønsteret" til folk og lukter fort lunta når noen prøver å lure seg unna. Du kan selvfølgelig prøve deg på at du har hatt med deg anlegget til danmark og skal ta det med tilbake igjen, men om det funker kommer helt ann på din adferd.
Vis hele sitatet...
Okei.. det med min fetter var jo et eksempel. Men hvilken historie trur du hadde vært mest troverdig? Hvis jeg sier jeg kjøpte det brukt av en fyr i Danmark til 5600,- eller noe sånn. Kan jeg bare lage en salgsmelding mellom meg og en kompis jeg kjenner fra danmark da med 5600 feks som verdi? men da blir jeg nødt til å bli der over 24timer?