View Single Post
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Takk for gode linker Mercedes!

technot: Jeg er ikke helt sikker, og det er nok litt forsjellig fra person til person. Men ikke prøv og finn det ut!

Jeg har faktisk ikke snakket med legen ennå, jeg er på dag 2 uten opiater.. Sovet heelt forjævlig inatt, med 30 minutt søvn og 30 minutt våken osvosv! Jeg vil prøve og gå heelt "cold turkey" i noen dager, for nå er jeg vanvittig instillt på det!

Svar helt ærlig, er det dumt av meg å prøve og slutte helt alene?
Vis hele sitatet...

Nei, det er det ikke. Svært modig av deg å gjøre det uten noen form for rus. Det er jo slik du må gjøre det! Sånn at du lærer at opiatavhengighet er noen forferdelig. Det er mange som bruke igjen påskudd til å forflytte avhengigheten sin til benzoer,kratom eller hasj. Disse flytter bare avhengigheten sin til et annet stoff. Dette er selvsagt varierende på individet men stort sett de fleste gjør det.

Det spesielle i din situasjon er din intensjon. Når din intensjon forandret seg til å ruse seg og søke lykken med disse thebain derivatene, så gravde du deg en hull. Antakeligvis gjorde du dette for å fylle et rom i ditt liv f.eks inaktivitet, depresjon, angst, livssituasjon osv.

Det er mange som tar Oxycontin regelmessig i et par måneder og slutter helt fint etter at legen ikke foreskriver lenger. De vil merke noen relative fysiske ubehag, men de har ikke potensialet eller grunnlaget for å bli psykisk avhengig.