View Single Post
Bearass og HerpmasterDerp:

Det er nok dere som tar feil her. Kristendommen er i sin kjerne en ganske barbarisk religion, og overalt i bibelen kan du lese om oppfordring, både fra "Herren vår Gud" og hans sønn Jesus til å drepe, mishandle og torturere mennesker som ikke følger Guds ord. Det er rett og slett sprøyt å hevde at kristendommen ikke kommanderer til drap, mishandling og tortur. Slashdot har allerede gitt en link og et eksempel, så jeg trenger vel nødig å dra fram flere bibelsitater til for å illustrere, men lista er ganske lang. Det er rett og slett ignorant å hevde at kristendommen er en sukkersøt religion, for det er den ikke. At mange av disse praksisene har kommet ut av mote stemmer nok, men det er ikke så rart med tanke på at religion generelt har blitt hamret med to tusen års tenkning om vitenskap, demokrati, menneskerettigheter osv.

Og det jeg skrev videre i posten min er verken hatsk eller feil, men en kald berettelse av faktiske forhold. Religion i dagens samfunn er et stort problem over hele linja, alt fra fundamentalister som sprenger seg selv i filler til religiøse moderate som setter en kjepp i hulen for vitenskapelig fremgang og styrter til forsvar av religion og unndrar den rasjonell kritikk. For å ta et eksempel, så er Palestina, Balkan, Nord Irland, Kashmir, Sudan, Nigeria, Etiopia og Eritrea, Sri Lanka, Indonesia osv eksempler på steder som er herjet av religiøse ulikheter og overbevisninger som har ført til millioner av døde over de siste tiårene.

Når det gjelder dette med jødehat, som du så blankt avfeier har utspring i kristen tro HerpmasterDerp, så er dette også feil. Over lange tider har jøder blitt hatt, forfulgt av kristne og blitt anklaget for en lang rekke latterlige handlinger. For eksempel ble en rekke lover nedfelt som hindret jøder å ha vanlige borgerlig rettigheter, og de ble beskyldt for å drikke de kristnes blod. De ble ofte anklaget for å drepe nyfødte kristne. Mange av disse falske anklagene var rettesnorer for å henrette tusenvis av jøder gjennom middelalderen.
Sist endret av Sky; 22. desember 2011 kl. 18:59.