View Single Post
Jeg føler virkelig med disse kidsa. Det kan ikke være få dillemmaer du må gå gjennom når du vokser opp med tusenlapper i lomma. For det første beviser denne topicen en av de største problemene ved å være rik arving: Misunnelse. Folk klarer ikke unne dem noen av de kronene de har i lomma, og prater om hvor urettferdig det er at jeg ikke har ditt og datt. Ikke har de fortjent dem, og de har i alle fall ikke gjort mer enn meg!

Så kommer et annet dillemma. Skal du dele rikdommen med kompisene dine. Men vil de virkelig da være kompisene dine, kan det ikke hende at de bare er hyggelige fordi at du gir dem penger? Og hvis du ikke deler spenna, blir de da snurte og mener du er egoistisk som ikke deler litt av kaka med deg?

Til slutt skal du faktisk forvalte disse millionene til noe fornuftig. Så snart du kjøper en båt, kan du vedde på at lokalavisa slår opp det på forsida: "Datteren til Fredriksen kjøper ny båt!" De får aldri fred fra Se & Hør, Her & Nå og VG, og det vil bli skandaleoppslag bare du tar deg et vinglass til desserten. Du har null privatliv.

Nei, jeg er glad jeg ikke er rik. Penger fører på ingen måte til et lettere liv.