View Single Post
Alge faen!
Alge's Avatar
Sitat av sprett Vis innlegg
Hvorfor skal de alltid lage vegetariske produkter av kjøttretter? Greit nok at man skal kutte ned på kjøttforbruket, og heller spise mer vegetarisk. Men hvorfor i alle dager skal man da velge noe der de prøver å simulere kjøtt? Hvorfor ikke heller spise vegetarisk som ikke prøver å være noe annet enn det det er?

Er det ikke bedre å lage seg en knakende god salat(helst med kjøtt og feta ofc , heller enn å kjøpe en prosessert liksompølse og håpe at det smaker ekte pølse? Ekte pølse er jo også prosessert i huet og ræva, men prøver vel ikke å være noe annet heller..
/ederoggalle
Vis hele sitatet...
Som den late jævelen jeg er så liker jeg ofte at ting er enkelt å ikke tar så lang tid å lage og at jeg kan slippe å stå ett halvt år å kutte opp grønnsaker. Da er ofte retter som pølse i brød, burger osv å foretrekke da det basically er ferdig, trenger bare å varme det. Baksiden er jo at det er ett elendig kosthold og det nærmeste jeg kommer grønnsaker i en slapp periode er ketchup. Da er vegetar pølser og burgere ett greit alternativ om det smaker godt.

Hvorfor egentlig spise kjøtt i det heletatt om de kan lage produkter som smaker tilsvarende eller bedre? Jeg skal innrømme at jeg har til gode å smake vegetarpølser eller burgere jeg liker like godt som kjøtt, men finner jeg dem eller noe som er nære nok så kommer jeg til å droppe kjøttet lett. Når dem klarer å lage produkter som ligner nok til å slukke blodtørsten hos folk flest så blir det lettere for folk å droppe kjøttet, noe miljøet trenger.