View Single Post
Hei alle!

Jeg er student og leide i august i fjor en hybel og bodde der frem til desember. Resite hjem til familien i jula. Etter jul ble det ikke til at jeg reiste tilbake til hybelen da all undervisning foregikk på nett uansett.

Jeg var der for en måned siden og flyttet ut for godt, tok med alle tingene mine og vasket ut. Leiekontrakten går ut i slutten av juni. Det jeg lurer på nå er hva konsekvensene av å ikke betale husleie for de siste to månedene vil være. Jeg skulle egentlig betalt et depositum på 9k når jeg flyttet inn, men det gjorde jeg aldri og utleier har enda ikke oppdaget at depositumskonto er tom.

Hva kan huseier gjøre om jeg ikke betaler? Kaste meg ut må han bare gjøre. Hva hvis han sender leien min til inkasso? Har hørt at inkassoselskaper av og til gir opp med innkreving fordi de ser at personen de krever penger fra ikke betaler og har 0 i formue og ingen lønn (bortsett fra stipend i mitt tilfelle).

Er dette dumt å gjøre? Jeg er ikke på jakt etter kommentarer om det er etisk å gjøre eller ikke, fordi utleieren er en av de største slangene jeg har vært borti