View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja det var litt av en plan DrP. Du får ha masse lykke til. Ingen ting å si på ambisjonene. Bare husk at planer er bare starten. Gjennomføring over tid er det som tar deg fra starten av planen til siste langside.

Ts støtter rådene du har fått om å søke profesjonell hjelp. Det går ann å slutte med gambling, men det virker som det krever mye innsats og gjerne hjelp av fagfolk. Om du spiller av kjedsomhet så er det kanskje noe som mangler i livet ditt? Er det noe annet du kunne fylt på med som kunne gitt deg den spenningen du søker gjennom gambling? Kanskje trenger du bare finne en hobby som gi deg nok rush og action også trenger du ikke lengre spille? Du kan jo forsøke alt fra DH-sykling, til padling i fossefall eller dykking. Eller hva med kite-surfing, paragliding eller fallskjerm? Eller mikrofly eller kjøre mc? Kanskje trenger du ikke engang oppsøke typiske adrenalin-hobbyer. Kanske trenger du bare en gitar eller et piano også får din indre kunstner slippe fri? Eller en skrivemaskin, eller lærret og maling? Eller kanskje du trenger å skape noe, noe håndfast? Som feks snekre møbler for salg? Eller jobbe med frivillig arbeid slik at du donerer din kunnskap og tid til å jobbe med folk som har det verre enn deg? Eller kanskje du trenger ny og bedre dame? Om du kjeder nok til å spille så høyt at det skaper trøbbel for deg så er kanskje ikke de viktige tingene på plass i livet ditt ennå?
Vis hele sitatet...
Tusen takk!
Yes. Det er derfor det er vitalt at dette også er innenfor området jeg allerede liker godt og drive med å også ellers ønsket om jeg så hadde en 9-4 jobb slik jeg ser det nå og har tidvis drømt mer uklart mer på avstand tidligere. Forskjellen er at det er tydelig og satt i gang.

I stede for å lære motivere meg for ulike oppgaver, har jeg nå lært meg til å forstå hvordan motivasjon fungerer vitenskapelig og dermed blitt bedre på å kontrollere min egen. Det har åpnet opp muligheter jeg manglet tro på var realistisk tidligere.

Vi er alle sammen unike og er i unike situasjoner.
Tidligere hadde jeg kun kortsiktige mål, nå har jeg mer kjennskap til meg selv, har mestret mer og tror dermed mer på å sette opp mer langsiktige mål også.
Ved rusproblematikk eller psykiske lidelser kan ofte målsetting mange ganger vært 1 dag av gangen eller i verstefall har jeg hatt målsetting om 5min til under opiat abstinens.

Tror det er naturlig at det blir sånn, men også at det er bra og lage målsettinger lengre fram i tid som er realistiske, motiverende og i praksis guidene faktor for dine nye kortsiktige mål så fort du er der at det virker meningsfullt for deg. Ikke at jeg synes det er galt de som tenker annerledes for det er jo ikke noe jeg nødvendigvis kan styre eller har full forståelse for.
Sist endret av DrPerception; 19. september 2020 kl. 15:33.