View Single Post
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Jeg har ikke pisset på noen.....
Vis hele sitatet...

Jo det har du virkelig gjort. Du kaller en gruppe mennesker som er psykisk syke for svake? Tenker du at en med hjertefeil er lat? Eller at folk med kreft burde aldri bodd i byen og kan takke seg selv?

Du øser ut "dine råd" men hvorfor gjør du det? Du mangler jo elementær kunnskap om emnet i tråden, og sier at depresjon er å "være lei seg".

Det er mennesker som deg som gjør at mennesker som meg går rundt å skammer meg. Jeg må bære en skam pga av sånne som deg, det er tungt nok å slite psykisk. Mennesker som deg gjør det ennå tyngre. For du og slike som deg får meg til å føle meg som et undermenneske. Som en feilvare. Og ifølge deg så er det altså min egen feil?

Du dømmer andre mennesker vilt og uhemmet og setter folk i bås. Jeg trenger ikke dine "gode råd". Og jeg håper virkelig at du bruker denne tråden til å reflektere over dine tanker og meninger heller enn å bli snurt over svarene du har fått. Du stigmatiserer og du avfeier reel psykdom som noe innbilte greier. Og legger ennå til at vi er så svake at det er derfor vi har det vanskelig.

Om det er noe du lurer på rundt psykisk helse så kanskje du kan benytte sjansen her og nå til å stille konkrete spørsmål til folk som sliter psykisk slik at du kan få førstehåndskunnskap om emnet fremfor at du fortsetter å synse om et så alvorlig tema?

Psykisk helse, depresjoner og selvmord er et felt vi ikke har lykkes som samfunn. Det blir stadig flere selvmord og det virker ikke som du fatter at måten du opptrer på her i tråden faktisk legger stein til byrden for folk som sliter. Håper virkelig ikke at du er like bastant og nedlatende om du møter folk som sliter face to face.
Sist endret av _abc_; 7. mars 2020 kl. 13:13.