View Single Post
burde vært möderatör
489
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Akuratt dette har jeg sett en god del på forumet hevde. At sivilpoliti "tvinger" en sjafør opp i ulovlig høy fart. Og jeg synes det høres mest ut som enkelte brukere mangler litt selvinnsikt og smører litt tykt på når de forstår at de må ut med noen lapper.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke akkurat noe bevis å komme med, men jeg har opplevd dette en gang da jeg satt på med en kompis. Vi kjører på landeveiene på vei inn til en by relativt sent en vinterkveld. Etter en stund kommer det en bil kjørende relativt fort bak oss, og den senker ikke farten før den ligger tett oppi ræva på bilen jeg sitter i. Dette er jo selvfølgelig farlig, spesielt med tanke på at det er glatt føre, så kompisen min akselererer slik at vi kan få noen meter mellom oss. Jævelen er selvfølgelig sivil og vi blir stoppet, men kompisen min slipper unna med en advarsel.

Har også opplevd utallige ganger å bli "pusha" av sølvgrå og svarte sedaner med to menn i forsetene, men jeg er alltid påpasselig med å ikke kjøre for fort i nærheten av slike biler så har ikke blitt tatt for noe slikt selv.

Basicly, dette skjer. Det har ingenting med manglende selvinnsikt å gjøre, men politi som tøyer regler og fremprovoserer lovbrudd. Det bør egentlig ikke komme som en overraskelse, de er jo mennesker de også.
Sist endret av pappabetaler; 26. november 2012 kl. 19:41.