View Single Post
Jeg er litt skeptisk til politiet selv, selvom jeg synes det er flott å ha dem her. Men jeg mener (som med lærere) at nòen burde faktisk ikke vært politi.

Har møtt politimenn som har anklaget og mistenkt meg for ting jeg aldri har og villet gjort, alt fra å stoppe bilen ulovlig på et sted hvor det var lovlig (noe jeg prøvde å si til dem, da jeg fikk "Jasså, prøver du å være frekk?" når jeg påpekte noe som var såpass åpenlyst når vi begge stod og så på det.) til at jeg drev med noe "unormalt" da jeg og en kompis satt i bilen min og pratet klokka 2 en lørdag natt. (Da mente politiet at det var "unormalt" å være ute klokka 2 på en lørdag natt, noe jeg sa det ikke var, da rånermiljø og bylivet blomstrer for fullt på den tiden.)

Har også en i familien som har blitt banket opp 2 ganger, hvor det begge gangene ble filmet, og det var masse vitner. (Vi snakker CCTV / kameraovervåkning, hvor man også kunne se gjerningsmannen.) Dette ble det så klart ikke gjort noe med, pga mangel på bevis.

Også er det jo den klassiske "vi har ikke ressurser / ledige patruljer" når det først skjer noe. Jeg og noen andre var en gang en av de første til en ulykke, hvor det var en påkjørsel bakfra på E18. Bilen som påkjørte stod midt i veien med fronten smellt inn, og bilen som ble påkjørt måtte plutselig dra rett etter vi fortalte at vi hadde ringt politiet og sagt ifra. (Mtp sikkerhet mht trafikken osv.)

Når en kompis ringte opp igjen, så fikk vi beskjed om at "de ikke hadde ledige biler som kunne dra". Dette var da på en onsdag kveld (6-tiden), og vi hadde politiradio, og hadde ikke hørt at det var noe "big-shit" som skjedde. Synes det var litt skummelt da det var olje og masse deler i veien, og bilen stod trafikkfarlig til. Heldigvis kom det en fyr som hadde gule-varsellys på taket, som slo de på. Må igjen minne om at bilen stod halveis uti veien på E18, og biler kom i 70-90km/t og sneia oss.

Har også flere historier, men det får taes en annen gang. Det er småting som dette som gjør at jeg ikke er helt sikker på hva jeg tenker om politiet, men så klart er jeg glad for at vi har dem. Og ingen er feilfrie heller.
Sist endret av Bruskork1; 26. november 2012 kl. 10:57.