View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
B)dette med cannabis og diverse andre softdrugs
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt hvordan du mente dette, så mulig jeg tråkker litt på tærne nå: Folk må huske at politiet ikke LAGER lovene, det er det politikerne som gjør. Den enkelte politimann har jo en viss form for skjønn, men han er i hovedsak bare en tjenestemann på bunnen av byråkratiet, styrt av loven.

Ellers deler nok endel av synspunktene til trådstarter. Det er nok mye bra politifolk i Norge både av evne og vilje, men organisasjonen i seg selv er på langt nær perfekt. Nå er det mye jeg ikke vet om politiet, og det er vanskelig å dømme på et så tynt grunnlag, men jeg tillater meg allikevel å rette min skepsis til enkelte punkter.

Spesialenheten for internsaker er jeg ikke helt sikker på. Mulig at de faktisk gjør en skikkelig jobb, men jeg frykter at de i for stor grad verner om sine egne.

Det jeg har minst tillit til er politiets evne til å håndtere større væpnede aksjoner. Jeg regner med at Delta er gjeng høyt kvalifiserte personer, men jeg snakker om landet under ett. Ting blir nok bedre hele tiden, men jeg er fremdeles skeptisk til politiets evne til å håndtere et nytt "NOKAS" eller i verste fall et nytt "Utøya".

Forsvarets innblandelse hadde nok hjulpet på mange måter, men jeg er i utgangspunktet meget negativ til dette. Forsvaret skal ikke brukes mot sivilbefolkningen, og jeg liker det helst slik.
Sist endret av bobbo; 26. november 2012 kl. 04:38.