View Single Post
Sitat av Obster Vis innlegg
Ikke at jeg er noen veiekspert, men det trodde faktisk jeg også. Alle skryter over at Sverige har bedre veier en Norge. Er dette langt fra sannheten?
Vis hele sitatet...
kommer kanskje ann på hvor du kjører, men jeg har kjørt mye i sørsverige rundt vänern og vättern, jönköping, göteborg etc .... og veiene der er fantastiske, du har diverse avstikkere i alle retninger og stort sett alle stamveiene holder samme standard, mindre veier er som her i norge men det er ingen grunn til å ta dem.. lite fotobokser i forhold til norge og høyere fartsgrenser, knapt nok politi, det å kjøre der føles faktisk avslappende utenom at er langt mellom bensinstasjonene i motsetning til norge, og at det er kjedeligere å se seg rundt (stort sett samme over alt, jorder og skog). Veiene i norge er dritt men det du kan se fra veiene mange steder er ting folk tar bilder av og har på postkort, det finner du lite av i sverige. Men så sliter og betaler vi for det også med verdens dyreste bilhold i verdens antageligvis mest fotobokstette land.

Sitat av moridin Vis innlegg
«I Mellansverige har nästan varannan väg stora brister i säkerheten.
Ännu värre är det i den norra delen av landet där tre av fyra väger är underkända»

«Hela 58 procent av sidoområdena inom den norra regionen är undermåliga och farliga. Näst sämst är förhållandena inom mittregionen där 44 procent av vägarna är underkända.»

fra http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10889866.ab

Så nei, det er ikke sånn at man har bra veier i hele Sverige. Der hvor det bor lite folk er også veiene i dårligst stand (se http://upload.wikimedia.org/wikipedi...op_density.gif for kart over befolkningstetthet)
Vis hele sitatet...
Nordsverige og mye av mellomsverige er jo nesten avbefolket. Det blir nesten som å dra til sibir. Sørsverige minner om det sentrale østlandsområdet, antar fremover at avbefolkningen av bygdenorge fortsetter og at vi hoper oss sammen rundt oslo-gryta i enda større grad enn i dag og at svenskene i større og større grad flytter fra tettstedene det er mange av i sørsverige og inn i sentrale bystrøk.
Sist endret av denim; 1. februar 2015 kl. 12:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.