View Single Post
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
367
God kveld!

Det har seg sånn at jeg har et problem med fibernettet vårt.

Det startet for en stund siden hvor jeg ommøblerte rommet mitt, og her har jeg hjemmesentralen (vet, utrolig dumt å ha den på rommet mitt, men han installatøren bare kom en dag jeg var hjemme og visste ikke hvor jeg skulle ha den.). Jeg mistet nettet og da var det ikke så mye annet enn å skru den av og på som hjalp. Så gikk det en liten stund til, jeg rydda litt og flytta senga litt en hverdags morgen. Så drar jeg til skolen og får melding litt senere av broren min om at nettet ikke virker. Standar prosedyre: kabelen ut og inn, men her tok han den ut av sentralen. Og for de som vet det, så er det ikke bare bare å sette den inn her i blinde. Så han løsna boksen fra holderen i veggen, og plugga den rett i da. Dette virka ikke, så han lot det være.
Jeg kom hjem, ringte altibox og hørte om de kanskje visste hva det kunne være. Hun fikk ikke kontakt med sentralen, og påsto at det kunne være et fiberbrudd. Og da måtte vi ha repratør. Jeg spurte om jeg skulle prøve å ta fiberen ut og inn eller noe, men hun sa jeg burde la det være. Så jeg bestilte repratør og han skulle komme innen 3 arbeidsdager.
Etter samtalen så prøver jeg å presse kabelen lenger inn i boksen på en måte, der popper TVen på og nettet funker igjen. Trudde jeg fiksa det, så ringte opp og avbestilte repratøren.
I dag satt jeg i stua og hadde en koselig middag med familien. Så går jeg ned og da har den ryki igjen.(imens den stod helg uberørt, kan nevnes at jeg lufta greit om det skulle ha noe å si, sikkert ikke men...)(har ryki en god del ganger før i dag) Prøver igjen med å stappe kabelen inni som før. Sitter å prøver rundt en time, før jeg innser at det ikke virker. Dum som jeg er prøver jeg da å dra den litt ut først, for så å stappe den inn igjen. Da tror jeg jeg fucka opp alt... Nå lyser det kun rødt der...

Var problemet mitt fiberbrudd?
Regner med at det ihvertfall er det nå?
Kan dette fikses uten repratør?
Hvis, hvordan?

Veldig kjip helg om jeg ikke har nett, for så å bestille repratør til uka igjen...

Ble veldig langt(ihvertfall på iPhonen..) prøvde å få med detaljer for å finne problemet.

Håper så inderlig på svar!!