Tråd: Cigarillos
View Single Post
Cigarillo skal røykes som en sigar, du skal trekke inn og la den fulle smaken sirkulere smaksløkene i munnen. Cigarillorøyk skal aldri (i likhet med sigarer) trekkes ned i lunger.

Bestill bestill bestill!
Det du får butikken av Moods, Bellman og Al capone er bare billig uttørket søl (cigarilloer skal oppbevares i humidorer i likhet med sigarer) som ikke smaker i nærheten av en ekte, god cigarillo. Cigarillo skal IKKE inneholde filter. Bellman er forøvrig noe av det verste jeg noen gang har blitt påtvunget å prøve (foruten bensinstasjonsigar). Opprevet brunmalt papp er vel den beste beskrivelsen jeg kan komme frem til.

Skal du ha skikkelige cigarillos, bør du gå etter de produsert av de store sigarfabrikkene (Cohiba, Romeo Y Juliet, Partagas, Montecristo for å nevne noen). Alle har egne cigarilloversjoner av sigarene sine, ofte kalt "minis".

Min favoritt er Cohiba Clubs. Fantastisk god fyldig og ren smak! Større og bedre enn "mini"versjonen av Cohiba (Cohiba minis), men prisen er også deretter. Selges i ti pack. Dette er ikke noe du drar rett ut på byen med. Til det er de for fine. Prisen på disse ligger på rundt 13£

"Minis" (Cohiba, R&Y, Partagas, Montecristo++) Ligger gjerne rundt 8-10£
Sist endret av Molykun; 29. desember 2010 kl. 12:52.