View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fortsatt nykter her. Andre uken på dagen i dag faktisk selv om jeg skrev "to uker" i går Har brukt så sabla mye forskjellig på rotasjon så er ikke abstinent heldigvis. Alt gikk i nebbet så lenge det fikk meg til å føle alt annet enn meg selv. Ikke at det er bra med farlige cocktailer(!!), men bra i den forstand at jeg føler meg fysisk frisk nå.

For ett år siden mistet jeg jobben jeg hadde studert for og jobbet meg opp i og ikke lenge etter partner og bolig også, økonomien var kjørt i minus. Har arbeidet hardt for å komme meg videre selv om jeg ikke er helt der jeg var sånn sett.

Synes det er synd at det ikke var noe psykolog i bildet tidligere, har kjent langt flere tunge dager enn gode selv de som var nyktre. Har ikke vært rent få ganger i vannet jeg tenker det hadde vært litt kjekt å bare slutte å svømme. Tror ærlig jeg hadde vært seks fot undet om det ikke var for seriøst tung trening, men selv det er ikke nok i krigen mot seg sjæl. Det er kun ett slag på én front. Blir ikke spesielt bra restitusjon av drugs til middag heller.

Rusen er en tilbakevendende faktor for å regulere vonde følelser når det koker for lenge og nihilismen mørkelgger sinnet. Jeg mener at rus i helsevesenet blir sett på alt for mye i isolasjon fra resten av mentale lidelser. Det er mental helse som resten av bokstavsuppa.

Er selvforsørgende med grei jobb nå så kan ta meg råd til privat psykolog ved nød noe det forsåvidt er nå. Har hatt håpet om at skattepengene kanskje kunne dekke noe her, men den krigen er jeg ekstremt ferdig med nå og er bitter over hele prosessen så lar heller kontoen blø for et godt formål. Må man ta livet av seg før det har gått langt nok i det offentlige? Bestiller time så kan hen vurdere om jeg burde oppsøke rusbehandling eller ikke. For en lege som mener man er rusa på cannabis så lenge den synes i urinen er ikke en jeg velger å stole på ang. rus. Legene gir forskjellig svar om hvor lenge jeg skal/burde ha kjøreforbud så sagaen fortsetter på min side neste uke igjen.

Dere er (for det meste) en fin gjeng her så takk for alle svar og innspill og at dere gidder å lese min ranting. Jeg slutter å svare i denne tråden nå så ønsker alle der ute som er i samme båt som meg lykke til i deres kamp mot både eget rusmisbruk og de steinaldersystemene som skal være til hjelp for oss.