View Single Post
Nei det er ikke trist, det er jo sann glede at bygging i skog og mark er strengt regulert. For om alle luringer som lar seg inspirere av tv-show og youtube kanaler plutselig slippes løs i fri dressur i skogene våre og på fjellet og alle bare skal ha "sin lille hytte", hvordan ville det sett ut i skogen da? Da ville våre vakte natur raskt blitt til en søppelhaug av mer eller mindre ferdige eller halvferdige prosjekter satt opp fullstendig random og hva vil det gjøre med bruksverdien for skog og fjell?

Altså, folk klarer ikke ta med seg hjem plasten fra en pakken pølser de har grillet på tur, eller tomboksen av energi-drikken de måtte ha seg for å komme opp den bratte kneika. Har som regel mer i sekken på vei hjem en på vei hjemmefra fordi jeg plukker opp andres søppel når jeg er på tur, fordi jeg klarer ikke bare overse søppel som flyter ute i naturen. Og når folk ikke klarer å håndtere avfall fra en enkel dagstur, men bare slenger dritten sin ute i naturen. Åssen tror du det ville blitt om folk fritt kunne dratt med seg alt de måtte ønske av materiale ut i skogen for å bygge hytte? Og åssen hadde det sett ut i og utenfor hyttene etter noen måneders bruk?

Takk og pris for streng regulering. Folk klarer jo ikke administrere seg selv og det de har i sekken sin på dagstur. Hadde alle kunne satt opp hytter hvor de måtte ønske så hadde det sikkert vært tomme ølbokser, knuste ølflasker, chipsposer og whatnot slengende rundt. For ja så slappe er mange "turfolk".
Sist endret av _abc_; 3. mars 2020 kl. 04:30.