View Single Post
Jeg har lenge vist om metoder og lage cannabisolje av marihuana, men som alle vet så går tilgjengeligheta på god hjemmedyrka pot ganske opp og ned. Men i slutten av 08 var jeg her inne på freakforum og leste til kveldspipa, som vanlig, og kom over tråden Lage hasjolje av hasj? startet av Slaktern. Dette syntes jeg var veldig interessant, spesielt siden jeg ikke hadde hørt om dette før. Så ser jeg en fin forklaring av felix_poker om hvordan man lager cannabisolje av hasj. Så takk for den felix_poker, alltid fint å lære noe nytt! Så derfor tenkte jeg og lære videre noe, med og lage en steg for steg guide, med bilder, hvordan man lager cannabisolje av hasj ved bruk av aceton ekstrahering.

Hva bruker jeg?
Hasj - 5gram, type boblende, god kvalitet.
Aceton - rundt 70 spenn for en liten flaske, men hvis du spør etter store flasker så har noen apotek 500ml for 101 spenn.
Glass med lokk (2) - må være glass og må kunne lukkes med lokk.
Sprøyte - finnes på alle apotek. Jeg bruker 2ml, men det er vell kanskje bedre med litt større.
Ildfast form (2).
Shotteglass (1-2)
Te-skje.
Barberblad eller lignende.
1-2 kompiser - litt selskap er alltid fint når man lager noe, og røyker noe, men dette kan fint gjøres alene hvis man vil det.

Steg 1:
Knus hasjen til fint pulver eller mindre klumper. Finere pulver betyr bedre resultat, altså mer olje. Jeg river hasjen i mindre klumper og deretter knuser det med en skje i ett shotteglass.
Hvis små klumpene er for myke for å knuses, så kan man legge klumpene i en zip-pose i frysen i 10-15minutter før man knuser de. Kulde gjør hasjen hard å da knuses den lettere til pulver. Noen typer hasj blir lettere til pulver hvis man varmer hasjen, med alt fra lighter til mikrobølgeovn. Men denne typen "bubblings" blir bare klumpete i varme.





Steg 2:

Når du synes hasjen er pulverisert nok tar du fram et glass med lokk, kast hasjpulveret opp i glasset og deretter fyller du glasset med aceton. Du trenger ikke fylle hele glasset men ihvertfall fyll ett par centimeter over hasjen.
På skjea og shotteglasset kan det være mye hasjrester igjen, så hell litt aceton i shotteglasset, vask skjea der, så heller du over aceton sammen med resten. Så slipper man og sløse.





Steg 3:

Skru på lokket å rist glasset godt. Nå blir det litt ventetid, så mekk ett trekk mens du venter. Jeg lar glasset stå i 20minutter mens jeg rister glasset godt hvert femte minutt. Etter det må du la glasset stå og hvile i 10 minutter, for og la grumset legge seg på bunn.





Steg 4:

Nå ser du at grumset ligger i bunn å på toppen er det klarere. Pass på og ikke rør glasset for mye, det må ikke blande seg. Ta fram ett nytt glass. Skru av lokket å trekk opp sprøyta med den klare veska på toppen av glasset, så spruter du det i det nye glasset. Pass på og ikke stikk sprøyta langt ned i glasset der grumset er. Gjør dette til du ikke får mer klart gul/brun veske og det for det meste er bare grums igjen.
Om du bruker sprøytespiss eller ikke har ingen forskjell, så dette ser du helt selv - tipper spissen kan bli tett etterhvert.





Steg 5:
Fyll på litt mer (ny) aceton i grums-glasset. Du trenger ikke like mye denne gangen. Skru på begge lokkene, så setter du ny-glasset til siden å gjentar samme riste-opplegg som tidligere, med grums-glasset. La det stå i 10 minutter og hvile.

Steg 6:
Gjenta steg 4 og la grumset ligge igjen.





Steg 7:
Sett litt vann på koking, så heller du glasset med aceton i en ildfast form. Nå skal du bare la aceton fordampe, så er det bare oljen som blir liggende. For og gjøre det litt fortere heller du det kokende vannet over i en ny ildfast form. Kast noen mynter i det kokende vannet, og legg deretter den ildfaste formen med aceton oppi vannbadet. Myntene skaper mellomrom, så vannet slipper til på undersiden. Sett formen oppå plata og skru på minimal varme (1-2). Det tar alt fra 15-40minutter før alt aceton har fordampet, det spørs hvor mye aceton du brukte.
Advarsel! Aceton er ekstremt brannfarlig å heller ikke noe særlig lurt og puste inn. Egentlig burde dette gjøres utendørs, men skal man gjøre som meg er det veldig viktig og følge med, lufte godt, vinduer åpne og vifte på. Absolutt ingen røyking eller lighter flammer i nærheten.





Steg 8:
Når det begynner å bli lite aceton begynner du og skrape det sammen. Skru av plata. Skrap det sammen mens du venter på at alt aceton fordamper. Oljen er enda myk og flytende, men den blir fort stiv og kald.





Steg 9:
Skrap sammen alt og drypp oljen ned i en skje. For og få oljen til og bli dryppende, så varmer du bare den med lighteren.





Ferdig!
Den trenger ikke og ligge i skjea i lengre enn 5minutter før det er kaldt og stivt. Du kan nå ta den ut, og forme den slik du vil. For og røyke, så varmer du bare toppen av olje-klumpen med lighteren, og så stikker en nål i klumpen. Det vil da feste seg olje på nåla, som du kan dryppe ned i bongen din. Drypp på ferdigmekk, pot, eller aske. Hvis du drypper olje rett på rista, så vil bare oljen falle igjennom når du brenner det. Det kan vell også dryppes i jointen før man ruller den, men det har jeg ikke prøvd enda.



Jeg fikk 2gram god cannabisolje denne gang.
Bong bilde - Olje bilde

Tilslutt må jeg bare beklage for dårlige bilder, men det eneste jeg har og ta bilder med er min iPhone.
Spørsmål eller tips taes gjerne imot.

Peace! Nå skal jeg røyke!