View Single Post
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Okey, bra du får muligheten til å prøve ut diverse midler da, så kanskje du finner noe som hjelper deg etterhvert.

Jeg synes sobril bare gjorde vondt verre, akkurat der og da funket det som det skulle, men dagen etter hadde jeg det verre enn vanligvis, sobril var gode for søvn i starten dog. Skal ikke anbefale deg noe som helst, men om jeg hadde vært deg ville jeg gitt vival/valium en sjangse, de har lang halveringstid så du trenger ikke ta dem ofte, jeg bruker ca rundt 5-6 vival i måneden og de hjelper meg veldig mye.

Hvis ingen ting funker har du Xanor som sistevalget, afaik er dette verdens sterkeste anti-angst middel, men det blir litt som med sobril at den letter veldig på trykket der og da men kan forverre dagen etter(mtp halveringstid) har aldri fått denne effekten av Xanor selv, men vet det er veldig vanlig, om du skulle få sjangsen til å prøve Xanor(Noe som skal godt gjøres) ville jeg ha brukt dette med ekstrem forsiktighet. God helg
Vis hele sitatet...
Jeg vil jo egentlig ha benzo siden jeg vet angsten forsvinner da, men jeg har enda ikke gitt heeelt opp håpet om å takle livet uten krykker. Skal til legen neste uke og tenke spørre om jeg kan prøve vival da. Har vist til lege og psykiater at jeg ikke har missbrukt lyrica eller sobril så regner med det ikke blir noe problem.

Skal gi en tilbakemelding på hvordan det fungerer for meg!

Sitat av Nether Vis innlegg
Det gjør et sterkt inntrykk på meg å lese dette. Jeg er selv av typen som aldri har opplevd alvorlige psykiske problemer, så å lese noe så personlig fra en som har det er spesielt.

Fungerer du godt sosialt og mentalt når du er på cannabis? Klarer du å jobbe/studere? Dersom svaret er ja, kan du vurdere å lage cannabiskapsler og ta det uten at noen nødvendigvis trenger å vite at det er nettopp cannabis du tar. Her er en guide til hvordan du kan lage dette hjemme på kjøkkenet.

Situasjonen din høres veldig tung ut, og jeg skal frastå fra å anbefale medisiner. Dette er noe legen din og deg selv er nødt til å finne ut av. Har du pratet med Modum Bad om situasjonen din? De er tross alt spesialister på psykiske lidelser, dersom du forklarer at det er et problem å gå av Lyrica kan det hende de finner en løsning.

Ellers føler jeg med deg, og dersom du trenger en utenforstående å prate med, kan du sende meg en PM og eventuelt ta det videre til facebook. Lykke til, jeg håper det ordner seg
Vis hele sitatet...
Tusen takk for et flott svar!

Jeg tror at cannabis kan hjelpe meg, men da må jeg ha testet alt annet først. Har lenge tenkt på å snakke med legen min om å få cannabis på resept. Jeg har også bare røykt hasj og cannabis som jeg ikke har hatt noe kontroll på thc/cbd forholdene.

Studiene klarte utrolig nok, men det var med på å gjøre med sykere. Eksamenstiden var faen meg tøft. Strøk i 3 fag andre året mitt, men tok de opp igjen tredje året og besto. Tok faktisk 7 eksamener på under 2 uker og fikk A og B på alle.
Men etterpå var jeg knust i en måneds tid. Måtte bruke mye lyrica i denne perioden. Jeg gir dessverre lyricaen all kreds for at jeg kom meg gjennom studiet.

Jeg tviler ikke på at hasj og cannabis ødelegger for mange psykisk syke uten at de vil innse det selv. Cannabis er en flott medisin, men da må balansen være rett for den personen. Det nytter ikke bare røyke alt du kommer over. Plutselig røyker du noe med alt for høye thc verdier og du får angstanfall eller lignende.

Skal snakke med Modum Bad snart. Det er nok det beste stedet for behandling av angst i Norge eller hele Europa. Jeg kan ikke si nei til den muligheten, men det kommer til å bli et helvete slik ting er nå

Ha en flott dag videre Nether!

Sitat av why_not Vis innlegg
hei! vær så snill å gi meditasjon en sjanse. se (det er kun en mann som prater) denne videon og følg den slavisk i en uke (for å se om det fungerer) https://www.youtube.com/watch?v=Qn5uPqpllGM
følg han sine råd step by step. mediter i minimum 12 minutter av gangen hver dag men helst lengre, 20min, 30min så mye og mange ganger du klarer og det lar seg gjøre. men det er vanskelig i begynnelsen men bare prøv og prøv. jeg er så evig takknemlig at jeg snubla over den youtube videon.
hvis du ikke har meditert tidligere tenker du sikkert for noe bullshit. jeg gjorde ihvertfall det, men jeg var så desperat at jeg prøvde og det har gitt meg ubeskrivelig mye...
jeg har lagt ut denne videon i mange angst/depresjons tråder men har ikke fått noe respons ang. om noen har sett den og begynt å følge den. mediterer du i ca 22 minutter merker du noe med en gang i hodet ditt. gjør som han i videon sier.

hadde jeg vært din kompis hadde jeg vist det du skrev til dama de uansett(nesten) hva du sa. hvis det til henne!

lykke til, god bedring, ta vare
Vis hele sitatet...
Takk why_not!

Jeg begynte med mindfullness under studiet og det var faktisk en veldig spesiell opplevelse. Da klarte jeg å meditere ca 20-30 min hver eneste dag.
Det som ødelagte litt for meg er at jeg også har en skadet rygg. Har noen prolapser i korsryggen som gir meg smerte 24/7. Når jeg mediterte satt jeg slik som alle gjør og dette fungerte greit i starten, men etter en stund begynte dette å gjøre vondt og jeg klarte ikke meditere uten at jeg tenkte på smerten. Jeg prøvde da å legge meg ned for å meditere, men utrolig nok så funker det ikke på samme måte. Kanskje fordi kroppen tenker at jeg skal sove når jeg legger med ned å sender fokuset på søvn.

Jeg skal prøve dette igjen, det lover jeg! Skal meditere i ca 20 min hver dag framover så skal jeg gi en tilbakemelding på hvordan det går.

Sitat av Kommune Vis innlegg
Jeg syns du skal forsøke å bli medisinfri og komme inn på Modum bad. Etter det kan du be legen om henvisning til psykolog eller psykiater for samtaleterapi. Da kan du kanskje jobbe gjennom noen av årsakene til angsten din og finne måter å takle den på. En slik terapi kan være langvarig (måneder eller år). Du bør sette deg inn i forskjellen mellom kognitiv og psykodynamisk terapi og velge den retningen du er mest motivert for og har mest tro på.
Vis hele sitatet...
Takk for svar Kommune!

Jeg er helt enig om at jeg må prøve å bli medisinfri og at Modum Bad er noe jeg bare må gjøre, men jeg har sluttet på lyrica før og da gikk det ca 5-6 mnd og jeg var nødt å begynne på lyrica igjen for å takle skolen.

Jeg har hatt samtaler med psykolog psykiater nå i 3 år og vi har jobbet aktivt med kognitiv terapi. Dette har dessverre ikke gitt noen resultater. Jeg hoppet rett i arbeidslivet i håp om at intens kognitiv terapi skulle hjelpe meg. Det gikk 2 mnd og jeg klarte ikke mer. Alt dette har gitt meg tanker om at jeg må forberede meg på å leve med denne angsten resten av livet.

Jeg må liksom bestemme meg for hvor lenge jeg skal kjempe mot angsten å prøve og blir frisk, eller om jeg skal bare gjøre livet mest mulig behagelig med angsten. Det vil si medisiner eller rus og en livsstil som tillater at jeg kan leve litt på utkanten.

Sitat av susiserken Vis innlegg
Ser deg veldig godt her å sliter med mye av det samme selv, men en ting kan jeg si deg sikkert... Å det er at hasjen gjør ingenting bedre fordi om det kan føles ut som det! Jeg har røyket av å på i litt over 20 år så vet litt hva jeg prater om.. Hasj har faktisk mange negative baksider som utrolig mange ikke ser.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett susiserken!

Hasjen har nok hvert med på å øke angsten, men hva gjør man ikke for å slippe lidelsen? Jeg røyker veldig lite nå siden samboeren hadde klikket vinkel om hun hadde funnet det ut.

Problemet ligger også i det faktum at mange ikke vet hva de røyker. Jeg skal ha en amster tur i framtiden hvor jeg skal teste alt av strains. thc/cbd blandingen ødelegger nok mange, det blir liksom akkurat som med piller, du må prøve mye forskjellig før du finner noe som funker for deg.

Det er nok ikke lurt av meg å røyke slik jeg har det nå, men jeg trenger faen meg en pust i bakken! Jeg liker ikke alkohol heldigvis, og jeg har ikke prøvd noe annet enn hasj. Slik som jeg har det nå så er det jævla kort vei til sterkere rusmidler for å slippe virkeligheten, men det kommer aldri til å skje. Jeg jobber fortsatt knallhardt for å bli frisk, det har jeg gjort nå i 4 år

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Hopp ut i det, er alt jeg kan si.

Om du dør, så blir folk å være triste i kanskje 10 år, så glemmer de deg. Maks 50 år så er du 100% glemt. Det betyr altså at om du driter deg ut, så er det helt glemt om 50 år maks. Livet ditt har ingen betydning, og om du driter deg ut har ingenting å si for noe som helst.

Jeg var ekstremt deprimert når jeg innså dette, men nå har jeg innsett at det er en positiv ting og ikke en negativ ting. Uansett hvor flaut noe er så blir du å dø, og alle du ser blir å dø. Gjør hva du vil og drit i alle regler, for alle dør uansett. Ingenting betyr noe, moral finnes ikke, popularitet finnes ikke. Gjør det du vil i øyeblikket, for øyeblikket er det eneste som eksisterer.
Vis hele sitatet...
Takk Dongerino!

Jeg er helt enig og jeg tenker akkurat det samme, men problemet oppstår når det er underbevisstheten som styrer og trigger deg gjennom hverdagen. Jeg føler meg relativt reflektert over dette livet og ser hvor ulogisk ting er. Utad ser livet mitt egentlig ganske perfekt ut. Kjæresten min er helt nydelig og har en personlighet som hadde gjort enhver mann lykkelig. Jeg har en veldig bra jobb hvor jeg kan tjene mye penger, men allikevel rår angsten over alle ledd i mitt liv.

Moralen finnes ikke, men akkurat slik situasjonen er nå er jeg på vei inn i det virkelige a-4 livet. Kanskje jeg må flykte fra alt for å bli frisk? Jeg vet at samboerskap gir meg masse angst, men stikker jeg fra damen vil jeg aldri klare å leve med tanken om at jeg bare ga en perfekt jente til noen andre. Jeg hadde også angst før jeg traff damen, så da ender jeg nok bare opp ensom og full i angst.....

Jeg vet at jeg er utrolig redd for å bli dømt av andre. Det er nok det som trigger når jeg går ut døren. Jeg vet jo at ingen andre bryr seg og at det bare ligger i hoder, men det har ikke trengt godt nok inn i skallen enda.

Det en den holdningen jeg vil ha her i livet. Vi skal jo alle dø og da er det over. Jeg har lyst å leve, ikke lide meg gjennom livet. Jeg kommer til maks å kjempe mot angsten i kanskje 2-3 år til. Er jeg ikke blitt bedre da, då gir jeg faen. Da melder jeg meg ut av det normale samfunnet og gjør det jeg må for å ha det bra!

Jeg er glad du skriver at du har opplevd å være deprimert. Det betyr at du faktisk forstår å ønsker at jeg skal innse det du har innsett.

Ha en flott helg!
Sist endret av KingStorebror; 16. januar 2016 kl. 11:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.