View Single Post
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Heldigvis har de ikke nødvendigvis rett om hvordan BV vurderer hasjrøykere når ingen andre forhold som "trekker" fra er tilstede.

Har du egen inntekt og bor med den andre forelderen, er det ikke mye de kan gjøre annet enn å be om oppmøte på foreldrekurs og andre "lavere nivå virkemidler"

Urinprøver er som nevnt over ikke rettslig mulig å påtvinge via en bekymringsmelding

Å ta barn ut av hjemmet når mor er edru, fordi far røyker, det skjer nok ikke.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Det var det jeg prøvde å si lengre opp her men folk er for opptatt med å anta det absolutt verste om ts.

Det er mange faktorer som spiller inn her. Vi må ha mer info fra ts for å kunne si noe. Utfallet kommer helt an på omstendighetene. inntil mer info kommer på bordet ser jeg ingen grunn til å angripe ts og stemple han som en dårlig far.

Det som er ironisk her er at i andre land er dette ansett som helt akseptabelt. Her til lands har vi foreldre som er ruset as fuck på benzo som de får lovlig av fastlegen. Dette er er helt greit å ta sammen med barn. Come on..

Såfremt ikke begge foreldrene er ruset samtidig eller det røykes rundt barna synes jeg dette er...ok-minus. Jeg er ikke noe forkjemper for at foreldre skal kunne ruse seg, men mange her går rett i strupen på ts uten noe mer info enn at far på et eller annet tidspunkt inntok cannabis.