View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sonet ikke men gjennomførte program mot ruspåvirket kjøring og kan således kun svare på de siste spørsmålene dine:
Kontaktpersonen din et en som hjelper og støtter deg, og var for meg en god person å «vandre sammen med» i gjennomføringen. Du kan snakke åpent med dem, men de har plikt til å varsle politiet dersom de får kjennskap til gjennomført eller planlagt lovbrudd, eller brudd på betingelsene for straffegjennomføringen. For meg var kontaktpersonen koselig, og gjennom kriminalomsorgen møtte jeg ikke en eneste pekefinger noen gang, de vil deg vel, er kun erfaring. Ang å bytte kontaktperson er jeg usikker men da må fu isåfall henvende deg til lederen på kontoret der og spørre. Tror ikke du får bytte kun pga kjemien men her er jeg altså usikker.
Du bør se på dem som de som skal hjelpe deg gjennom, ikke som politi. De er på en måte sosialarbeidere i straffegjennomføringen, men de har visse regler og plikter selvsagt. Dette går fint, bare vær høflig og årntlig, ikke tøy grensene og prat ærlig med dem så får du en mye friere og bedre straffegjennomføring.

Lykke til!