View Single Post
Jeg bodde i utlandet i noen år og da jeg skulle flytte tilbake til Norge hadde jeg et par "spesielle kjeks". Jeg valgte å pakke de inn og legge de i håndbagasjen på en slik måte at det så ut som en av flere snacks jeg tok med meg på flyet for å ha noe å spise underveis. Jeg kunne vært uheldig og møtt på en snifferhund på en av flyplassene på vei til Norge eller gjennom den norske tollen, men det gjorde jeg ikke. Disse hundene er jo vanligvis i aksjon når du skal igjennom tollen for å få adgang inn i ett land, og ikke på gjennomreise. Derfor vurderte jeg risikoen som akseptabelt liten, og tok dette valget. Jeg spiste en av kjeksene på den lengste flyturen (14 timer) på reisen, men holdt meg rolig i setet og plaget ingen; ingen merket noe.

Når det gjelder ditt tilfelle kommer ann på hvordan du planlegger å innta. Både edibles og vaping burde gå greit, så lange du inntar det kort tid før du stiller deg i sikkerhetskontrollen og bruker øyedråper. Du vil sannsynligvis ikke kjenne en sterk effekt før du er igjennom sikkerhetskontrollen; om du går rolig til gaten og ellers oppfører deg som folk går det nok helt fint Om det er snakk om røykings (joints o.l.) blir mulighetene begrenset. For å både virke edru på flyplassen og være høy på flyet, burde du røyke ganske kort tid før du går inn på Gardermoen og tar deg noen øyedråper. Du kan håpe på å finne en fredelig plass i hjørnet av flytogstasjonen, parkeringsplassen, eller et annet stille område rimelig nærme inngangen, men det finnes jo ingen garanti for at dette blir mulig, avhengig av hvor mange folk som er der. Mitt personlige råd, avhengig av hvor stor tidsklemme du er i nå og mellom flyadgang, er å bake en liten batch. Ha 5 - 10 kjeks i fryseren, kun for anledninger som dette.

Dette var det jeg kunne tilby av råd og meninger, håper iallefall noe av det var til nytte. Ønsker deg lykke til; håper du på alle måter kommer deg så "høyt" som du ønsker deg når du skal til Sverige