View Single Post
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Nå er det da *min erfaring* at folk som trener, spiser sunt og er i god form som regel har mye mer energi, bedre humør og er mer "sprudlende" enn de som ikke gjør det. Med tanke på endorfiner osv så er ikke det så veldig ulogisk eller rart heller.



Nei, det har du rett i - så kanskje se over den forrige posten din igjen.
Vis hele sitatet...
Dette er rett og slett uvitenhet. Selvsagt føler man seg oppkvikket etter en treningsøkt, men det er mye tøffere å trene, du får mer betennelser du bruker lengre tid på restitusjon og effekten med endorfiner og dopamin er mye kortere. Ofte blir man også dårlig etter trening hvis man ikke passet på å holde seg lavt nok. Du må regne med perioder med feber og uforklarlig muskesvakhet og tidvis gå dager og uker med en betennelse i et senefeste eller ledd. I tillegg må du regne med at det minst dobbelt så hardt å gå ned i vekt fordi du har mange faktorer som jobber i mot deg.

Altså fryktelig mye uvitenhet ift. folk som er kronisk syke og har en del plager som følge av dette. Men det er jo akkurat slik uvitenhet ser ut. "Jeg tror jeg vet alt om alle andre og dermed har jeg rett i det jeg sier".
Sist endret av Carnivore; 19. januar 2017 kl. 23:15.