View Single Post
Bedre å være tjukktrent enn tynnfeit

Frem til jeg var 18 (70/80 tallet) ble jeg mobbet fordi jeg var spinkel. Kleshengern og spikern var vanlige kallenavn. I godt voksen alder med sykdom som skaper søvproblemer, stoffskifteproblemer og mye annet så blir man sett ned på fordi man er overvektig selv om man spiser fornuftig og er trøtt hele dagen. Mye vann i kroppen og dårlig forbrenning selv med aktivitet.

Poenget er, slutt med det j. skeivfokuset på andre som ikke er som deg selv. Alle uten unntak klager på fremstilling av folk som er annerledes enn dem selv. Hadde du sjøl vært feit eller overvektig hadde man ikke løfta frem noe slik.

Er rimelig lei "herregud ikke mobb henne fordi hun har så perfekt kropp og store pupper og er stolt av det og viser det lisssom", "herregud de mobber meg fordi jeg er så fin". For så i neste setning si "det er greit å mobbe folk som er sjuke eller har andre plager eller sliter med fedme daglig selv om de gjør en innsats".

Jeg syklet forøvrig styrkeprøven for halvannet år siden.

Men har vært kronisk syk og småfeit i 15 år.

Har jobbet hele livet og siste 30 år i et ganske krevende yrke.
Sist endret av Carnivore; 19. januar 2017 kl. 20:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.